Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering Windows 7 problem "Det går inte hitta filen. (0x8007002)


Caratoots

Rekommendera Poster

Hej,

Jag ominstallerade Windows 7 Ultimate för en vecka sedan, och sedan dess har Windows Säkerhetskopiering inte fungerat. När jag försöker konfigurera säkerhetskopieringen får jag felmeddelandet "Det går inte att hitta filen. (0x8007002)". Det spelar ingen roll om jag själv väljer vilka filer/kataloger som ska inkluderas i backupen, eller utsluter att inkludera systemavbildning. Säkerhetskopieringen ska ske till en separat löstagbar integrerad hårddisk. Har sökt på Google och funnit några fall på engelska med liknande problem, men dock inte någon fungerande lösning.

 

Före ominstallationen körde jag samma version av Windows, och då fungerade säkerhetskopieringsfunktionen.

 

Hoppas att någon kan hjälpa mig, då jag inte lyckats hitta någon lösning på detta problem.

 

Mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

besvarade en annan tråd tidigare här på Smart med följande.

http://smart.idg.se/topic/50220-felmeddelande-vid-sakerhetskopiering/

Har ej fått någon feedback om hur det gick.

Clean Boot används också vid fel vid uppdatering via Windows Update. Det stänger av nästan alla Windows "tjänster", som kan hindra.

 

Prova följande:

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Selektiv start.

4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt.

5. Klicka på Fliken: Tjänster

6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster.

7. Klicka på Inaktivera alla.

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Välj sedan att starta om datorn och prova att utföra säkerhetskopieringen. Om samma fel återkommer, åter kom här med felmeddelande igen.

 

Efter detta gör följande, oavsett resultat.

Återställ datorn till Normal Start.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Normal start.

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

 

Prova sedan att starta säkerhetskopiering igen och se om felet upprepas.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har precis samma problem. Använder Windows 7 Ultimate 64 och försöker säkerhetskopiera till extern hårddisk via USB 3. Har försökt med "Clean boot" enligt förslaget men får följande felmeddelande när jag efteråt åter försöker kära säkerhetskopieringen: "Ett fel inträffade i Windows säkerhetskopiering på en av volymerna som säkerhetskopieras. Kontrollera om det förekommer några relevanta fel i händelseloggarna" Felkod 0x81000037.

 

Kollar händelseloggarna. Förutom detta fel finns även "Säkerhetskopieringen som startades ‎2011‎-‎01‎-‎20T20:00:07.354026800Z har misslyckats med felkoden 2155348258 (Windows Säkerhetskopiering kunde inte skriva till filen: <säkerhetskopieringsplats>\WindowsImageBackup\<datornamn>\MediaId.). En lösning finns i informationen om händelsen. Kör säkerhetskopieringsåtgärden igen när problemet är löst."

 

Återställer bootningen till normal, enligt tipset, men inte heller härefter fungerar säkerhetskopieringen. Får felmeddelande: "Det går inte att hitta filen" Felkod 0x80070022.

 

Mycket tacksam för förslag hur jag kan lösa detta.

 

 

Hej,

besvarade en annan tråd tidigare här på Smart med följande.

http://smart.idg.se/...rhetskopiering/

Har ej fått någon feedback om hur det gick.

Clean Boot används också vid fel vid uppdatering via Windows Update. Det stänger av nästan alla Windows "tjänster", som kan hindra.

 

Prova följande:

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Selektiv start.

4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt.

5. Klicka på Fliken: Tjänster

6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster.

7. Klicka på Inaktivera alla.

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Välj sedan att starta om datorn och prova att utföra säkerhetskopieringen. Om samma fel återkommer, åter kom här med felmeddelande igen.

 

Efter detta gör följande, oavsett resultat.

Återställ datorn till Normal Start.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Normal start.

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

 

Prova sedan att starta säkerhetskopiering igen och se om felet upprepas.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för tipset. Denna tråd och de vidarelänkade gäller emellertid om man har en Synology-produkt, vilket jag inte tror jag har. Felbeskrivningen är däremot exakt den som uppträder vid backup på min dator. Jag försöker göra min backup på en WD My Book Essential 2.0 TB med USB3. Har skrivit till WD och hoppas de kan ha en lösning. Det verkar vara ett utbrett problem vid backup med Windows 7.

 

Se om tipsen i tråden http://social.techne...9d-844395cc646b hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

En bugg eller en brist i Windows 7 är att den inte kan kopiera systemavbildning till hårddiskar med sektorstorlek 4096.

Bland annat Seagate Expension 2Gb Usb3.0 (sorry).Du får använda dig av ett tredjepartsprogram ex.vis Acronis True Home om du ska göra en systemavbildning. Från plattformen Windows 8 går det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...