Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formatera miniPc


raggartufsen

Rekommendera Poster

Jag behöver formatera en Eee Pc som är drygt ett år gammal, men knappt använd :-(

I affären så sa dom att man förmodligen bara skulle behöva trycka F10 eller någon annan tangent, men när jag talar med supporten så säger dom att jag måste ha en extern cd/dvd-läsare !


Skivan jag fick med vid köpet var dessutom på spanska, så dom skulle "bränna" en ny och skicka, vilket kunde ta upp till en vecka innan den kommer :-(



Men då till min fråga....Finns det nåt sätt att gå runt det här på, att tex installera skivan på en extern hårddisk och sen försöka få datorn att läsa formateringen därifrån ?

Har ju ingen lust att kasta pengar på en extern läsare som jag inte kommer att ha användning av nå mer :-(



Illa nog att jag ska behöva vänta en vecka på att skivan ska komma, en skiva som dessutom inte är orginal !

Mvh /Sussi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett fleratal modeller, vissa modeller låter dig installera om datorn genom att trycka på en F-tanget vid uppstarten.

Om det inte finns någon cd/dvd-enhet med datorn bör det gå att installera om datorn utan en skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är F9 och välj fatory reset (system återställning) den e den tredje det första e normal boot och andra e scan och den tredje e systemåterställning  prova den det kanske inte behövs cd skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...