Hoppa till innehåll

Foto

Formatera miniPc

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 raggartufsen

raggartufsen

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 3 inlägg

Postad 18 januari 2010 klockan 11:44

Jag behöver formatera en Eee Pc som är drygt ett år gammal, men knappt använd :-(

I affären så sa dom att man förmodligen bara skulle behöva trycka F10 eller någon annan tangent, men när jag talar med supporten så säger dom att jag måste ha en extern cd/dvd-läsare !

Skivan jag fick med vid köpet var dessutom på spanska, så dom skulle "bränna" en ny och skicka, vilket kunde ta upp till en vecka innan den kommer :-(

Men då till min fråga....Finns det nåt sätt att gå runt det här på, att tex installera skivan på en extern hårddisk och sen försöka få datorn att läsa formateringen därifrån ?

Har ju ingen lust att kasta pengar på en extern läsare som jag inte kommer att ha användning av nå mer :-(

Illa nog att jag ska behöva vänta en vecka på att skivan ska komma, en skiva som dessutom inte är orginal !

Mvh /Sussi

#2 Alexa

Alexa

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 294 inlägg

Postad 18 januari 2010 klockan 11:53

Det finns ett fleratal modeller, vissa modeller låter dig installera om datorn genom att trycka på en F-tanget vid uppstarten.

Om det inte finns någon cd/dvd-enhet med datorn bör det gå att installera om datorn utan en skiva.

#3 ultimatescar

ultimatescar

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 176 inlägg

Postad 18 januari 2010 klockan 11:59

Jag tror det är F9 och välj fatory reset (system återställning) den e den tredje det första e normal boot och andra e scan och den tredje e systemåterställning  prova den det kanske inte behövs cd skivan.

#4 dedde7

dedde7

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 209 inlägg

Postad 30 mars 2010 klockan 09:08

va e de för operativsystem?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt