Sedan ca 3 veckor tillbaka har jag haft häftiga problem med min internetuppkoppling. Kör 24mbit via Comhem och har tidigare aldrig haft några som helst problem.
Sitter mycket och spelar spel online och märkte detta problem genom att jag först fick väldigt hög MS i spikar och sedan dog internet helt.
Ibland väljer modemet helt enkelt att bara starta om sig själv, varpå uppkopplingen bryts, men emellanåt (oftast) tappar jag uppkopplingen mot nätet, dock kan jag fortfarande köra tracerts och pings. Detta kräver en modemomstart eftersom att modemet själv inte fattar att anslutningen tappats. Efter en omstart tar det mellan 5-30 min innan online lampan vill lysa igen.
Tog kontakt med Comhem, fick ett nytt modem, nya kablar, men inte heller löste detta problemet.
Tidpunkter då det sker på är helt olika, får först en stegrande ping under ett par minuters tid, som sedan följs av disconnect.
Comhem säger själva att det inte är något fel på signalen och jag själv sitter som ett frågetecken och vet inte riktigt vart problemet kan ligga.
Är det någon som haft liknande problem eller har någon idé om vart problemet kan ligga?

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg