Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärm/grafikkort problem (spel)


tobbe114

Rekommendera Poster

Hejsan...

 

jag har ett problem med min dator vet inte riktigt vart felet ligger men tror de är nått med grafik-kortet eller skärmen...

 

Allt funkar bra så länge jag inte spelar nått spel, Men när jag startar ett spel så börjar skärmen flimra vitt inte jätte mycket men tillräckligt för att de ska va irriterande de kan flimra olika beroende på va man spelar ibland mer ibland mindre..

Jag har testat att installera om drivrutinerna men det hjälper inte..

 

kanske blev en lite rörig förklaring men försökte förklara så bra som möjligt :)

 

Mina leksaker är:

Skräm:

Benq G2220HD

 

Gfx:

ATI Radeon HD 5850 1 024 MB

 

Operativsystem

Windows 7 home premium 64bit

 

MVH

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna drivrutiner till GFX borde lösa allt:

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit

 

Löser det sig inte efter en installation och omstart

 

Pröva:

ftp://211.78.86.210/monitor/lcd/drivers/g2410hd/g2410hd.zip

 

 

Löser det sig inte efter detta ge oss namn på moderkort eller märke och modell om du har en märkesdator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet återstår fortfarande, De är en plock dator från Alina.

 

Modekortet är Asus P7P55D LE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ned senaste chipsetet av de 4 tillgängliga (Version V9.1.1.1025):

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=e7Zic83PvQSr80Lm&content=download

 

 

Hittade inget i BIOS loggarna om GPU, men det kanske ingår i alla system stability. Kan ju pröva en flashning av BIOS om det inte löser sig efter senaste chipset. Se till att skärmdrivrutinen verkligen installerades ordentligt först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som du säger flimrar vitt, är det vita streck som hoppar runt?

 

 

ungefär dom är ljusa nästan som genomskinliga de är svårt å se dom ibland ser man bara hur de rör sig som de flimrar runt på skärmen riktigt irriterande..

 

Fr3ak0ut ska testa de där chip saken nu får se om de funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet återstår fortfarande svårt att förklara flimret de som flimrar neråt som de ser ut som iaf... och som sagt de är bara när man spelar kollar man på film eller nått annat så syns de inte av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När AMD Radeon 5-serien lanserades hade vissa kort problem med flimmer så som du beskriver. Detta löstes sedermera med en uppdaterad drivrutin. Har du installerat drivrutinerna som Fr3ak0ut länkade till ovan så ska du ha rätt drivrutiner.

 

Sedan så kan vissa spel ha problem med 5-serien. Så en del spel har även de blivit patchade för att fungera som de ska. Prova att kolla om det finns några uppdateringar till dina spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När AMD Radeon 5-serien lanserades hade vissa kort problem med flimmer så som du beskriver. Detta löstes sedermera med en uppdaterad drivrutin. Har du installerat drivrutinerna som Fr3ak0ut länkade till ovan så ska du ha rätt drivrutiner.

 

Sedan så kan vissa spel ha problem med 5-serien. Så en del spel har även de blivit patchade för att fungera som de ska. Prova att kolla om det finns några uppdateringar till dina spel.

 

 

Hej jo jag har installerat om drivrutinerna flera gånger men felet återstår fortfrande.. hitta inga uppdateringar till spelen heller och alla spel jag spelar flimrar :s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka spel gäller det? Har du kollat om det finns uppdateringar till spelen också?

 

Hur har du kopplat datorn till skärmen? VGA (blå kontakter) eller DVI (vita kontakter)?

Har du provat med någon annan skärm än din?

Vad kör du för upplösning i spelen? Har du provat att spela i olika upplösningar?

Vad har du för märke och modell på din skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka spel gäller det? Har du kollat om det finns uppdateringar till spelen också?

 

Hur har du kopplat datorn till skärmen? VGA (blå kontakter) eller DVI (vita kontakter)?

Har du provat med någon annan skärm än din?

Vad kör du för upplösning i spelen? Har du provat att spela i olika upplösningar?

Vad har du för märke och modell på din skärm?

 

Jag spelar online spel som World of warcraft och annat sen spelar jag

Call of Duty Modern Warfare 2

Battlefield Bad Company 2

 

Ja jag har testat olika upplösningar på spelen med samma resultat.

Jag har inte testat en annan skräm men har använt denna skräm till min gamla burk och har inte vart nåra problem..

Jag har en kabel med blå kontakt med en vit adapter.

Skärmen heter : Benq G2220HD.

 

MVH

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för nätaggregat i din dator?

 

 

Fractal Design Integra 500W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar åt att det är nått fel på ditt grafikkort. Har du möjlighet att testa det i en annan dator för att se om du får samma fel där?

Alternativt ta kontakt med tillverkarens eller leverantörens support och se om de har någon input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar åt att det är nått fel på ditt grafikkort. Har du möjlighet att testa det i en annan dator för att se om du får samma fel där?

Alternativt ta kontakt med tillverkarens eller leverantörens support och se om de har någon input.

 

Jag har pratat me alina där jag köpte datorn så blir nog åka lämna in de där så får dom felsöka de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbe du får gärna skriva vad de kom fram till i tråden. Jag har exakt samma problem som du och har också testat att uppdatera men inget fungerar. Har dock ett annat MB än dig .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tobbe du får gärna skriva vad de kom fram till i tråden. Jag har exakt samma problem som du och har också testat att uppdatera men inget fungerar. Har dock ett annat MB än dig .

 

 

Jadu jag lämna in de dom sa inget gav mig ett nytt kort bara kom hem och har samma problem fortfarande:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hejsan. Jag inser att det här är en apgammal tråd och att trådskaparen förmodligen redan hittat lösningen på problemet, men jag tänkte bara säga vad jag kommit fram till:

 

Jag hade i stort sett samma problem med flimrig skärm i vissa spel, och jag har samma grafikkort/skärm-kombination (5850 med en BenQ G2220 som du har). Jag testade datorn med en annan skärm, och då flimrade det ingenting. Jag har också testat en i stort sett likadan BenQ-skärmskärm på en annan dator som inte har 5850, och då flimrar det inte.

 

Det verkar med andra ord som om det är kombinationen mellan 5850-kortet och skärmen som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...