Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam dator, vad är felet?


Artcher

Rekommendera Poster

Hej, min dator är jätte långsam när det gäller uppstart, eller start av program, öppna nya sidor på min webbläsare, och ibland stannar den helt i någon minut för att bara tänka, men när jag har igång nått spel så flyter de på jätte bra, Jag använder Windows XP SP3.. Vad kan felet vara?

 

Jag har följande:

Modekort: V5B Asus

Processor: Intel Dual Core 1.86 GHz, 1.90GHz

Grafikkort: EN8800GTS Asus

Ramminne: 3 Gigabyte

Hårddisk: Western Digital Caviar Green WD10EARS 64MB 1TB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Är datorn länge sedan installerad med xp? Det är vanligt att datorn blir segare med tiden, samlar på sig filer som inget program i världen får bort fullständigt. Kontrollera status på hårdisk, är den dålig blir hela installationen instabil.http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html Är disken just så rek jag ominstallation så blir datorn som ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spyware måste vara det enskilt största problemet till att datorer blir slöa. Spywareprogrammerare bryr sig inte om att deras program är buggiga eller skapar problem för användaren. Dom bryr sig bara om att deras program gör det som det ska.

 

Kör några sökningar med något antispywareprogram så blir det nog skillnad.

 

Om du skriver msconfig i start->kör så kan du kolla vilka program som autostartas. För många program igång samtidigt slöar ner nästan lite mycket som spyware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du nedladdat Windows XP SP3 eller hur länge var det sen datorn ominstallerades?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...