Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SVT play --> Datorns Hårddisk --> DVD läsbar på (TV-DVD)


Melodifestivalen

Rekommendera Poster

Melodifestivalen

Hej

 

Jag missade att spela in ESC semi 1. Men så hittade jag att svt play har de fråm till den 29 Juni 2010.

 

Nu undrar jag hur jag kan spara detta program på hårddisken på datorn för att sedan föra över de på DVD så att en DVD till TV:n kan läsa och

spela upp DVD till TV:n är en inspelningsbar Panasonic.

 

En kollega till mej säger att när man laddat ner programmet från SVP play ska filändelsen sluta på antingen divx eller avi.

Jag har SDR programmet har testat där men fick då bara en länk variant som måste ha för bindelse med internet. Meningen är ju att kunna helt och hållet ha programmet på hårddisken.

 

Tack sam för svar före 25 Juni 2010

sista dagen är 29 Juni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte och får inte ladda ner ett program från SVT Play, det handlar om upphovsrättslagar.

 

Så gör du detta, så bryter du mot dessa lagar.

Alltså är detta ingenting som vi diskuterar på Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enligt upphovsrättslagen tillåtet att göra kopior av teveprogram, oavsett om man tar emot dem från en satellit och spelar in på en DVD eller tar emot dem från SVT Play. Det har varit uppe många gånger i Eforum, bland annat i tråden //eforum.idg.se/topic/214107-banda-in-fran-spotify/ . Till skillnad från den tråden, som gäller Spotify, har man inte godkänt något särskilt avtal för att få använda SVT Play och det är därför bara lagen som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag inte ladda ner och spara klipp och program?

 

Våra avtal med upphovsmannaorganisationerna och andra rättighetsinneahvare tillåter inte att du laddar ner och sparar klipp och program. Kontakta gärna organisationen Copyswede för mer detaljerade svar angående upphovsrätt.

http://www.copyswede.se

 

Intressant.Trots ovanstående citat från SVT play är det alltså enligt Eforums regler tillåtet att förmedla manual hur man skall göra.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten på SVT Play gäller avtalet mellan SVT och upphovsrättsinnehavarna men eftersom vi, som privatpersoner, inte har något bindande avtal med SVT är det inte ett avtalsbrott för oss att spara programmen på datorn. I brist på avtal mellan SVT och oss så är det de allmänna lagarna som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.comhit.ne...ead.php?t=24918

 

Hej Du kan ju testa den här metoden som beskrivs längst ner i den här länken.Berätta gärna hur det gick!

ilen kan konverteras till DVD med gratisprogrammet DVDFlick eller iWIN 7 .Finns ett otal program för ändamålet.

 

Kanske någon annan har ett bättre förslag.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten på SVT Play gäller avtalet mellan SVT och upphovsrättsinnehavarna men eftersom vi, som privatpersoner, inte har något bindande avtal med SVT är det inte ett avtalsbrott för oss att spara programmen på datorn. I brist på avtal mellan SVT och oss så är det de allmänna lagarna som gäller.

 

Enligt SVTPlay så får man inte/kan inte ladda ner program från SVTPlay.

 

http://svt.se/hjalp/play/anvand

 

Och varför ska vi inte följa dessa regler för??

 

 

Texten på SVT Play gäller avtalet mellan SVT och upphovsrättsinnehavarna men eftersom vi, som privatpersoner, inte har något bindande avtal med SVT är det inte ett avtalsbrott för oss att spara programmen på datorn. I brist på avtal mellan SVT och oss så är det de allmänna lagarna som gäller.

 

Har du kollat med SVT om detta, så att det är rätt tolkat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl den text som LARSAS citerade i inlägg 4, och som jag besvarade i inlägg 5, som du tänker på?

 

Har du för att kunna använda SVT Play godkänt något avtal, t ex klickat på en Godkänn-knapp? Om inte så finns det inget avtal mellan dig och SVT, och därmed går det inte att begå något avtalsbrott. Det blir då lagarna som gäller. Du undersökte saken vidare i april 2009 och hittade då sidan http://www.copyswede.se/default.asp?ML=10521

 

Vi moderatorer hade diskussioner om det i början av februari i år samt i april 2009.

 

Frågan om nedladdning från SVT Play har varit uppe förut:

//eforum.idg.se/topic/217787-hur-plocka-hem-en-swf-film-fran-svt-play/

//eforum.idg.se/topic/217463-spela-in-fran-tv3svt-play-mfl

//eforum.idg.se/topic/215433-spara-program-fran-svt-play/

//eforum.idg.se/topic/212659-hur-sparas-ett-strommande-tv-program (tar även upp den juridiska aspekten)

//eforum.idg.se/topic/208609-videofangst/ (mycket juridiskt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Melodifestivalen

Man kan ju spela in från en DVD den som är kopplat till TV. Det olagliga är väl att sedan sprida de. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Alldeles riktigt, man får inte sprida sina kopior av teveprogram.

 

Inte sprida till allmänheten, nej, men till närmaste vänner och släkt går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...