Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 64-bit


Krister Persson

Rekommendera Poster

Krister Persson

Jag har Windows 7 64-bit på min laptop.

Jag har installerat Internet Explorer 8 på den.

När jag tittar på Start-Alla program så finns det två versioner av IE där.

32- och 64-bit.

Jag kan starta 64-bit versionen där.

Men när jag öppnar IE via en ikon så är det alltid 34-bits versionen som startas. Den tycks vara standard.

Hur bär jag mig åt för att göra 64-bit versionen som standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Öppna IE8 64 bitars, klicka på "kugghjulet" i övre högra hörnet, så öppnas en flik med inställningar.

Välj Internet inställningar, sedan välj fliken Program, och du ser en knapp "Gör till Standard webbläsare", tryck på den och det är klart.

 

Att tänka på är att IE8 64 bitars ej har stöd för webb sidor med Flash, dvs, vissa videos etc, webb TV osv.

Det är därför som MS valt att starta upp 32 bitars versionen som standard, som har detta stöd.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krister Persson

Tyvärr så funkar inte det tipset.

Där står "IE 8 (64-bit) får inte anges som standardwebläsare".

 

Jag antar att det helt enkelt inte går att ange 64-bitars versionen som standardwebläsare av de orsaker som du nämnde.

Jag har nu lagt ut en genväg till snabbstartfältet så jag startar den där. Det går ganska bra att göra på det sättet också.

 

En annan följdfråga är vad är det för fördel egentligen med 64-bits versionen?

Jag upplever den som något snabbare när man startar den och när den skall ladda sidor.

Finns det något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det helt enkelt inte går att ange 64-bitars versionen som standardwebläsare av de orsaker som du nämnde.

Du finner svaret på varför Internet Explorer x64 inte kan anges som default webbläsare på följande site.

 

http://blogs.msdn.com/ieinternals/archive/2009/05/29/q-a-64-bit-internet-explorer.aspx

 

 

En annan följdfråga är vad är det för fördel egentligen med 64-bits versionen?

 

En stor fördel med IE x64, är att den inte har stöd för Flash. Detta har många upptäckt och kör därför IE x64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Krister Persson

 

En stor fördel med IE x64, är att den inte har stöd för Flash. Detta har många upptäckt och kör därför IE x64.

 

Kan du förklara det lite närmare varför det skulle vara bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Troligen för att han slipper massa webbreklam och undviker krascher Flash eventuellt ställer till med. Jag tror även att Flash har hål som hackare använder men det är ren spekulation från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...