Hoppa till innehåll

• 15 sidor +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Tråden är låst

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum! Bärbar dator kan bli din

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2010-01-30

Skrivet 30 jan 2010, 11:43

Jag skulle behöva en bärbar dator som jag kan ta med över allt för att kunna utöva lättare programmering innan jag ska börja på teknikprogrammet på gymnasiet. Min dröm är att bli civilingenjör inom datateknik.

Jag kommer i förstahand ha denna till studier men även till bildredigering, spel och annan media.

Eftersom jag inte har får någon större inkomst så har jag inte råd att köpa en ny dator. Denna skulle då passa utmärkt till mig. :)

Önskar alla lycka till och håller tummarna. :thumbsup:
0

Medlem är utloggad   Zentry 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 11:50

Skulle jag vinna den skall min dotter få den så hon kan få sitta i fred med sitt skol arbete

Och så klart sitta och spela i fred
0

Medlem är utloggad   Yellow dog 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2004-07-07

Skrivet 30 jan 2010, 13:02

Anledningen till varför jag skulle vilja vinna denna är för att datorn som jag idag använder börjar bli så gammal så den har svårt att hänga med prestandamässigt.

Datorn använd i första hand till bildredigering.

I andra hand till programmering.

Och i tredje hand för att kommunicera med människor på eforum och liknade community:s.
If it's not broken Don't fix it....
and if it don't work get a Bigger Hammer.
0

Medlem är utloggad   Tobias B 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Gick med: 2004-08-28

Skrivet 30 jan 2010, 13:23

Jag hade tänkt att använda datorn till alla mina scoutmöten att anteckna det som tas upp på möterna, och kunna ta med den och alltid ha dokumenten tillgängliga. samt kunda använda den för o visa upp alla kort man tar på alla olika arrangemang.

Jag vill vinna datorn för att kunna använda den att arbeta på och för presentationer då en stationär är lite jobbig att släpa med sig.
0

Medlem är utloggad   Mr R 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 13:31

Hej

Tänkt att bygga mig en stationär dator på Athlon II X2 235E. Kraven är att den ska vara tyst, dra lite ström, bra prestanda för normalt arbete och vara mediaserver till min PS3.

AMD Vision skulle uppfylla dessa krav utmärkt och även ge bonus i.o.m att jag kan ta med den till min brors hemmabiosystem och lättare sköta min uppgift att hjälpa familjemedlemmar med deras problem Bild

MVH
R

0

Medlem är utloggad   frallan-72 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 16:21

Hejsan! Tänkte för ett tag sen göra en god gärning och fixa en bättre bärbar dator till sambon, så vad gör man då? Jo, surfar in på Tradera och hittar en vettig maskin till "lagom" pengar, vinner auktionen och betalar. Kan ni gissa vad som händer sen? Just det, ingenting. Blåst på både pengar och dator, "säljaren" (skojaren) är polisanmäld, men pengarna lär man nog inte se igen.

Hade det inte varit för att jag är arbetslös hade det varit lättare att gilla läget. Några tusenlappars försvinnande tar ju ganska hårt i plånboken. Känns inte som det är läge att lägga pengar på någon annan maskin.

Med tanke på dessa mörka moln på min himmel så hade det suttit fint med en ny dator till sambon.

MVH Frallan-72
0

Medlem är utloggad   Emiliia 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 16:37

Jag fixar med bilder i Photoshop
men den gamla datorn säger stopp
den har så dålig bildkvalité
med AMD Vision blir det säkert succé
för en tjej som går medieprogram
nu hoppas jag att jag är lyckosam!
0

Medlem är utloggad   esd 

• Veteran
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Gick med: 2009-05-17

Skrivet 30 jan 2010, 17:49

Anledning till att jag vill ha datorn är att den skulle göra mitt arbete så väldigt mycket lättare.
Jag driver en egen hemsida + blogg (hemsidan och Bloggen) och både hemsidan och bloggen måste hållas uppdaterad med nya saker varje vardag.

Men när jag är bortrest eller borta stora delar av dagen så har jag ingen bärbardator som jag kan ta med mig och då kan jag inte hålla min hemsida uppdaterad. När jag inte uppdaterar hemsidan regelbundet så förlorar jag besökare.

Så jag skulle använda datorn till att ta med mig den när jag reser iväg så att jag hela tiden kan lägga upp nytt material på min hemsida.
Moderator på Eforum.

Inlägget är redigerat av esd: 30 jan 2010, 17:49.

0

Medlem är utloggad   blomer 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 18:03

Det verkar som om den skulle passa bra ihop med vår XBOX360 om man har Media Center på den, det skulle öppna upp möjligheter

0

Medlem är utloggad   miata66 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 21:00

Datorn skulle användas för att få tillgång till en dator igen, oftast så tar sonen "min" dator till att spela sina spel, och med en bärbar dator så skulle man även skicka över sina bilder när man är ute och fotograferar, samt ha som film spelare till sonen när vi åker dom 50 mil som vi har för att hälsa på hans farmor och farfar.
0

Medlem är utloggad   Bamse1 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 30 jan 2010, 22:06

Vill bara vinna så att jag får ha min dator ifred.
0

Medlem är utloggad   Vicky83 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 2010-01-31

Skrivet 31 jan 2010, 02:48

P.g.a. sjukdom spenderar jag den största delen av dygnet i min säng. För att underhålla mig själv och hålla kontakt med mina nära är jag hela tiden i behov av en dator. Datorn jag har nu är ca 5 år och den sjunger på sista versen. Dock ser jag den som min "livlina" och fortsätter därför att använda den trots att den är lika långsam som en snigel. Vinner jag kommer jag använda datorn som ett redskap i mitt liv. Dessutom kommer den ge min prylgalna själ lite glädje bara utav att äga datorn.
0

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 31 jan 2010, 03:08

jag gillar data eller rättare sagt att data är mitt liv, Om jag van denna bärbara dator skulle jag få större möjlighet att ordna mina nära och käras problem som uppstår dvs tekniska samt så hjälper jag en uppsjö av vänner samt vänners vänner att uppdatera deras bäbrbara multimedia enheter (mobiler) å det skulle underlätta ordentligt om jag hadde en arbetsdator med alla program samt fil-Arkiv på den så jag slapp installera sedan av installera från min stationära som förutom det sjunger på sista versen...
så lite om mig, mina ointeligenta val jag gjorde som ung har medfört att jag lever ganska spartanskt men skall den som ger sig, nån gång måste nått bra hända mig med...

Med mycket tur kanske jag kan lyckas landa mitt första jobb inom nån liknande service sector.....
från killen utan vinterjacka Bild
Förytom det så har jag obefliga schanset att innhandla nått liknande då jag enkomt lever på "ExistensMinimun"man hankar sig fra men all lyx i livet e det bara GLÖÖÖMA hoppas/önskedrömmer ang ett normalt jobb med mormal lön så jag kan stå på egna fötter...

Inlägget är redigerat av kilgast78@hotmail.com: 31 jan 2010, 06:31.

0

Medlem är utloggad   Ringos 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 31 jan 2010, 05:25

Geocaching i all är men att åka iväg till New York utan att kunna "Tanka ner" koordinater och ladda upp "Finds" med kommentarer är ingen höjdare. Då kommer Amd´n bra tillhands utan att behöva skriva ner allt för hand med papper och penna för att sen komma hem 1 vecka senare och skriva i allt i efterhand, samt kunna skicka upp bilder och filmer direkt till vänner och bekanta sparar en slant istället för vykort.

Har aldrig ägt en laptop för jag tyckt att det är "onödigt", men nu insett att det bara är fördelar med den när man åker runt i Sverige och utomlands.
0

Medlem är utloggad   fructis 

• Användare
  • PipPip
  • Gick med: 2003-02-07

Skrivet 31 jan 2010, 09:39

Förbud på jobbet att internetsurfa, ungarna beslagtagit min dator... Fryser och veden håller på att ta slut. En varm laptop i knät, egen tid med mina vänner, så väl när jag själv bestämmer. Nya dimensioner i en berikande värld! :thumbsup:
0

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 31 jan 2010, 10:11

Jag skulle skänka den till min sambo. Det är så att han flyttat till örebro för att arbeta.
Eftersom han inte har någon dator så kan han ej arbeta under själva pendlingen hem...
så det skulle vara skönt för oss båda om han fick en dator så att han kan sluta lite tidigare så att han kommer hem till mig och våran dotter =)
0

Medlem är utloggad   claeslund 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 31 jan 2010, 10:41

Jag skulle starta en hype kring laptopen!

På Facebook så skulle man lägga upp en ny grupp som hette något i stil med Laptop för en månad.
Och alla som var i behov av datorn kunde skriva ett inlägg och säga varför de behövde en dator i en månad.
Sedan skulle man ha en omröstning och alla besökarna fick rösta fram bästa alternativet. Sedan skulle den personen få låna datorn i en månad mot att de betalade frakten (alternativt hämtade den i Göteborg då jag bor här).

När personen haft datorn i en månad så kör man samma sak igen. Så att så många som möjligt kan få ta del av den.

Möjligtvis skulle man begränsa sig så att endast personer från Göteborg får vara med eftersom frakten blir så jobbig.

För att göra det extra roligt så skulle man ha en google maps för att visa vart datorn varit, lite information om den som haft den och vad personen använt datorn till.

En fysisk cloud datorn som flyter omkring och ger datorkraft till människor i behov :)

Inlägget är redigerat av claeslund: 14 feb 2010, 17:28.

0

Medlem är utloggad   Koeus 

• Nykomling
  • Pip

Skrivet 31 jan 2010, 10:49

Behöver en ersättare till min 5 år gamla trotjänare. Den har sjungit på sista versen det senaste året, och då menar jag bokstavligt talat: fläkten låter som en F16-jetmotor när man startar den och varvar därefter ner till det stillsamma ljudet av en interkontinental flight i en Airbus size större. Som student har jag inte råd att köpa en ny, och oljudet är nu så högt att det stör föreläsningarna.
0

• Beroende
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 2001-09-13

Skrivet 31 jan 2010, 10:55

Jag behöver verkligen en ny dator. Jag har en dator, en Dell bärbar, men den går som ett tröskverk. Eftersom jag utvecklar webapplikationer och jobbar mycket med databaser, så kör jag web- och sql-server som en virtuella maskiner, men min nuvarande dator orkar inte riktigt.
0

• Systemutvecklare .Net
  • PipPipPipPipPipPip
  • Gick med: 2003-05-07

Skrivet 31 jan 2010, 11:22

Den här tråden måste vara den billigaste annons AMD någonsin behövt betala. Jag hoppas verkligen att detta inte kommer bli ett återkommande fenomen på eforum.
"There is nothing more permanent than a temporary solution"
0
  • 15 sidor +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Tråden är låst

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket