Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för Unicell


Snickaren

Rekommendera Poster

:thumbsdown:

 

Unicell påstår att de har gratis livslångt om man köper deras program.

 

Men efter att jag betalat för UNIBAS Standard 1250 kr livslångt så tvingas jag betala igen.

 

Det kommer upp en ruta som säger så, sen står det att man skall betala 600 kr för att kunna uppgradera.

 

De har en dålig bemanning i supporten som inte kan svara.

 

[borttaget. /PJ]

 

Hur kan detta företag överleva funderar Snickaren?

 

Vad driver folk att bli hunsade av UNICELL?

 

SÖk på deras forum på tex

 

support så ser ni hur de både svarar & hur kundvänliga dom är.

 

Programmet krånglar när man uppdaterar.

 

Man får felmeddelanden ofta fast man inte ens bokfört eller ändrat.

 

Kasst program, otrevlig support.

 

De har ingen Jourtelefon.

 

De skryter om deras support där de dumkastar sina kunder.......intelligent eller? Hemskt & öförskämt.

 

Snickaren

 

[inlägget ändrat 2009-06-05 12:56:40 av Snickaren]

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 16:16:46 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Men efter att jag betalat för UNIBAS Standard 1250 kr livslångt så tvingas jag betala igen.

Vad säger de själva om detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du veta att du skulle betla 1250 kr?

 

Har du ringt & klagat?

 

Vad fick dej att förstå att även du var lurad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Hur fick du veta att du skulle betla 1250 kr?

Har du ringt & klagat?

Vad fick dej att förstå att även du var lurad?

Jag använder inte ens programmet. Jag bara undrar vad de sagt när du ringt in, jag utgick bara från att du gjort det.

Jag tittade igenom deras forum lite snabbt och hittade ett liknande klagomål, svaret där (jag vet inte om det hjälpte frågeställaren) var att licensen gäller för ett företag. Om man skulle råka ändra sina företagsuppgifter i ett senare skede i programmet så ställer den tydligen frågor om licensen. Lösningen var att man skulle ringa in till Unicell för att få detta problem avhjälpt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten_UNICELL

Det är ytterst beklagligt när någon - kund eller inte kund - har något negativt att säga om vårt företag. Vi har nästan 10.000 kunder och det är tyvärr ofrånkomligt att några få av alla dessa inte är helt nöjda.

 

Ett missnöje kan förstås uppstå om det är något som är fel, men det kan lika gärna bero på något missförstånd. Ofta är det en blandning av dessa två orsaker.

 

UNI_BAS kostar 1.250:- kr och man får sedan använda programmet livslångt utan att betala en krona extra. Du anger "så tvingas jag betala igen". Detta måste vara en missuppfattning och ingenting annat. Anjuna Moon har eventuellt hittat en förklaring till detta missförstånd - licensen gäller för ett företag. Har Du försökt att skapa ytterligare företag, i så fall kan man uppmanas att betala för det företaget.

 

Du klagar på vår bemanning på supporten. Det är alltid svårt att dimensionera supportavdelningen så att inte väntetider blir för långa - samtidigt som man för kundernas bästa vill hålla supportavgiften på en låg nivå. De allra flesta samtal besvaras inom 3 signaler. Supportavgiften som är helt frivillig ligger på 600:- kr per år och då ingår fri telefonsupport och fria uppdateringar. Jourtelefon kan inte ingå i det priset.Vi tycker själva att vi därmed ligger på en rimlig nivå.

 

Det är bra att Du uppmanar läsarna att söka på vårt forum. Där finns förstås både ris och ros. Vi har till skillnad från andra leverantörer ett öppet forum. Vi vågar visa både våra svaga och våra starka sidor. Jag frågar mig om och om igen varför vi i princip är ensamma om att ha ett öppet forum. Vi beklagar förstås att andra leverantörer inte vågar ha ett öppet forum.

 

Vi beklagar som sagt att Du inte är nöjd med oss, men det är alltid fråga om en avvägning. Du vill ha jourtelefon, vilket skulle innebära höjda avgifter, men Du klagar redan på att man ska betala 600:- per år. Vi klarar inte den knuten.

 

Det går inte att var alla till lags. Vi försöker på alla sätt så långt det är möjligt, men i slutändan är det alltid någon enstaka som ändå inte är nöjd. Tyvärr, vi klarar inte det omöjliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Du från Unicell - vad är det här? Du har i ett långt inlägg verkligen skämt ut hela verksamheten ni har. Skall ni försvara er så gör det på ett sätt där ni tar kontakt med den missnöjda kunden, ingen här är intresserad av att höra era raljeringar om dittan och dattan. Detta är inget forum för er att upprätta ert namn!

 

[inlägget ändrat 2009-06-06 01:10:14 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nåja, Anjuna, nog får väl Unicell bemöta klagomål.

... och får jag inte det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[borttaget. Kritisera gärna företag, men personpåhopp är inte okej på Eforum. /PJ]

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 16:18:29 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej Alla,

 

Jag kan väl instämma i bedömningen av UNICELL. Jag skaffade Unibas men kunde av okänd anledning inte få det att fungera på min Imac, ringde upp Unicell som i ganska klara ordalag sa att jag inte begrepp datorer eftersom alla andra som hade programmet fick det att fungera. Jobbar man med datorer vet man att det inte alls är så att all mjukvara alltid funkar. jag mailade företaget och frågade stilla om vi kunde häva köpet eftersom det inte gick att använda mjukvaran, jag fick inget svar alls i någon form innan en betalningspåminnelse damp ner. Då ringde jag till Unicell igen som upprepade samma tirad som sist. För att göra en lång historia kort betalade jag. men jag har aldrig på 15 år med samröre med företag som jobbar med datorer och mjukvara fått ett sämre bemötande av en mer inept kundtjänst. Akta er för Unicell, jag använder nu Iordning som fungerar utmärkt för mina behov.

David Lindholm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag måste få komma in och tala om att jag har en helt motsatt uppfattning om UniCell. Jag har blivit oerhört väl bemött och de jag pratat med i supporten är mycket trevliga och försöker på alla vis att hjälpa till.

 

Egentligen förvånar det mig inte! Kunder har olika uppfattningar och vi är alla olika. En undersökning på 90-talet visar att de som är nöjda sprider detta till tre andra, medan de som är missnöjda sprider detta till tolv andra. Med andra ord representerar ni två kverulanter 72 nöjda användare som dock inte har uttryckt sig på detta forum.

 

Jag tycker man ska vara lite restriktiv när man klagar på företag i allmänhet. Oftast beror klagomålen på allmän kverulans och den klagande rensakar inte sitt eget samvete och funderar på vad han eller hon gjort för fel. Ett företag som fått utstå en hel del osaklig kritik är t.ex. Ryan Air, där några svenskar känner sig förorättade av orsaker som jag inte orkar gå in på här. Oseriösa företag brukar försvinna efter en tid. Ryan Air bara ökar och ökar...

 

Som sagt jag kan verkligen rekommendera UniBas som är Sveriges bästa bokföringsprogram (enligt min åsikt) och dessutom billigt.

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-12-20 22:44:38 av AdmÅke]

[inlägget ändrat 2009-12-20 22:45:05 av AdmÅke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[borttaget. Kritisera gärna företag, men personpåhopp är inte okej på Eforum. /PJ]

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2009-12-28 18:46:14 av mindsleep]

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 16:23:35 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Mindsleep, vilket namn förresten!

 

Det är till att vara misstänksam. Vad jag förstår så är du inte ens UniBas användare, utan lägger dig i sånt som du tror du kan och vet.

 

Det är säkert så att de som klagar känner sig förorättade. Även jag har klagat både på IKEA och SJ, men handlar respektive åker med dom i alla fall. Personligen kan varken du eller jag verifiera det ena eller det andra i dessa inlägg. Faktum är att dessa inlägg lika gärna kan komma från något konkurerande företag eller?

 

Oftast blir dessa "gnällinlägg" vinklade till förmån för den som tycker sig blivit illa behandlad. Nu är det så att jag själv är egen företagare och vet att kunden inte alltid har rätt. Många tycker att det är företagets fel fast man själv har "klantat" till det och sedan kanske inte berättar hela sanningen om det aktuella ärendet. Om man nu trots allt är missnöjd och känner sig felbehandlad, kan man ju alltid vända sig till ARN. Det är dessutom gratis och man får en objektiv bedömning.

 

Mitt inlägg är mer att betrakta som ett inlägg där jag har en helt annan åsikt än de som anser att Unicell är ett oseriöst företag. Som jag skrev, så är jag väldigt nöjd med programmet och även den kontakt jag haft med företaget. Dessutom vet jag att det finns åtskillga tusen andra som också är nöjda.

 

Jag kan till sist försäkra dig att jag har inga relationer med Unicell varken privat eller företagsmässigt. Jag tycker bara att det är tråkigt och orättvist när man inte kan komma med konstruktiv kritik. Det borde du som företagare också tycka?

 

Hälsningar Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är till att vara misstänksam

Mindsleep, som många andra veteraner härinne, är bara lite extra känslig för förstagångsinlägg som alltfömycket stödjer (eller antagoniserar) ett visst företag. Eforum har en strikt policy mot reklam och den har blivit hårdare hållen med åren, då många småföretag använt sig av förljugna inlägg där man låtsas vara nöjd kund, promoverar företaget osv. Flaggor går upp i många fall och ibland kanske de går upp för ofta, sådant är ju alltid risken när saker missbrukas.

 

I övrigt kan jag bara hålla med i ditt inlägg om att det förekommer mycket omotiverade gnällinlägg mot produkter eller företag, där det troligen mest ligger skit bakom spakarna, och jag ledsnar på detta rätt ofta.

 

Ett av de viktigare postulaten för en demokrat är förvisso att för varje åsikt jag själv håller kär och får framföra offentligt, måste jag acceptera att densamma motsägs eller tillochmen förnekas av någon annan. Men ibland vill man vara diktator för ett tag och bara stoppa en näsduk i någons mun :) (jag vet att många velat göra det på mig härinne)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Anjuna för ditt inlägg,

 

Trevligt att få läsa sansade kommentarer. Som du ser har jag inte försökt göra reklam utan endast gått in och försvarat ett enligt mitt tycke osakligt inlägg, vilket jag tycker är fel oavsett vem eller vad det handlar om.

 

Jag har själv "åkt på" en del s.k. minor här i livet och fått ge ut en del "lär-pengar". Ibland blir man förbannad och besviken över att inte ha läst det finstilta. Ibland har man själv råkat ställa till något av misstag och ibland har det faktiskt varit t.ex. ett rent fel som alltid avhjälpts via garanti etc.

 

Det finns en mängd oseriösa företag både här i landet och utomlands, som vi hellre skulle behöva ösa på med vårt krut. Jag anser att när både kunden och säljaren lagt fram sina argument, ska inte vi sitta här som domare och ha åsikter. Ibland står ord mot ord och vi utomstående har ingen aning om vad som är sant eller osant eller kanske efterkonstruktioner.

 

Du har helt rätt i att vi ska ha åsikter och möjligheter att föra fram dessa, men inte på vilket sätt som helst utan sakligt och nyanserat och med en nypa balans i vårt språkbruk.

 

God Fortsättning till er alla...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[borttaget. Kritisera gärna företag, men personpåhopp är inte okej på Eforum. /PJ]

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2010-01-03 01:40:28 av mindsleep]

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 16:20:42 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1179216

 

Inga namn nämnde...men, du fattar vad jag menar!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[borttaget. Personpåhopp är inte okej på Eforum. /PJ]

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 16:21:12 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber alla att hålla en saklig och sansad diskussion och ej hemfalla till personangrepp eller onödig smutskastning.

Om detta ej kan upprätthållas blir jag tvungen att stänga tråden.

 

/Cluster

Moderator för På konsumentens sida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag hade skrivit ett långt svar. Postade det...men ändrade mig. Det är pajkastning nu...och någon måste agera vuxet och moget. Jag förväntar mig inte det av dig. Så jag gör det.

 

Konversation avslutad!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

[inlägget ändrat 2010-01-17 14:54:24 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2010-01-18 00:05:42 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Har varit inne med stora saxen och plockat bort kommentarer från flera av er som är långt över gränsen. Konsumentkritik är välkommet på Eforum, likaså att företagen som kritiseras ger sin syn på saken. Men se till att kritiken är saklig, och att den är riktad mot företaget och inte personerna.

 

Personpåhopp är aldrig okej här, och det spelar ingen roll om det är andra medlemmar, representanter för företag, eller självaste kungen ni angriper. Skilj på sak och person.

 

Har också stängt tråden, då den bara har eskalerat och det inte har tillförts nåt av värde på sistone.

 

/Pontus, communitychef

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...