Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud :(


vikkor

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med mitt ljud från min dator; Compaq Laptop Presario V6254EA T5200 1,6/2048/120/RW/15"W.

 

Jag får inget ljud alls ur dom inbyggda högtalarna och från hörlursutgången får jag endast ett svagt ljud som jag endast kan höra på en kanal om jag kopplar den till en förstärkare och höjer volymen till nästan max.

 

Någon som vet vad felet kan vara?

 

Tack på förhand!

 

[inlägget ändrat 2009-05-24 14:13:28 av vikkor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du har råkat att stänga av ljudet med knappen ovanför tangenbordet till höger intill bildskärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då det har jag inte och alla inställningar i ljudegenskaperna är också rätt inställda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur uppstod problemet? Har du installerat om datorn? Vilket operativsystem har du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett bra tag sen nu men vad jag minns så var det efter jag haft den kopplad till förstärkaren och efter det blev det något fel. Men märkte senare att det fanns ljud på den ena kanalen men mycket låg.

Jag har installerat om hela datorn nu men det fungerar fortfarande inte.

Jag kör Windows XP (Media Center)

Är största sannolikheten att det är hårdvaran som spökar?

Som att den inte kopplar tillbaks till det inbyggda högtalar systemet.

Har skruvat isär datorn och tittat på kontakten men kan inte så något fel.

Kan det hjälpa att koppla bort hörlursutgången?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på din dator på HPs hemsida. Din dator verkar vara designad för Windows Vista.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&dlc=sv&cc=se&product=3378506&lang=sv

 

Jag hittade inga drivrutiner till din dator på HPs hemsida som passade till Windows Xp. Eftersom din dator är designad för Vista så har jag svårt att tro att du lyckas att få igång ljudet med WinXp. Installera Vista igen så börjar säkert ljudet att funka om du använder drivrutinerna på HPs hemsida.

 

[inlägget ändrat 2009-05-26 22:28:39 av Thomas1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte datorn så fanns inte Vista till salu så jag har kört XP hela tiden.

En annan sak jag upptäckt är att inne på ljudegenskaper och ljudenheter så finns det bara "Conexant HD Audio output" att välja som standardenhet för uppspelning av ljud. Ska det vara så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...