Hoppa till innehåll

Foto

Brygga anslutning mellan 2 routers

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

#1 thiborg

thiborg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 24 inlägg

Postad 2 januari 2009 klockan 06:04

Hej Sverige!
Jag är för nuvarande bosatt i en husvagn på en skidanläggning i Kanada. De erbjuder oss gratis trådlöst internet, tyvärr är signalen ofta väldigt svag.

Med från Sverige tog jag med mig en router med wlan funktion. Min fråga är, går det att få min trådlösa router att connecta till skidanläggningens router och sen brygga internetupplopplingen till oss i vår husvagn (ungefär som en accesspoint eller vad det nu kallas)?

Tanken med detta är att eftersom antennen på routern är större än de inbyggda i våra laptops borde plocka upp signalen bättre (eller?).

Tack!

/thiborg

Tråden flyttad till Nätverket - hårdvara
//gästen - Moderator för Internetuppkoppling

[Inlägget ändrat 2009-01-02 11:31:41 av //gästen]

#2 joe

joe

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 456 inlägg

Postad 2 januari 2009 klockan 16:47

Teoretiskt kan det gå. Din router måste gå att ställa om till bridge/brygga o/e WDS-mode.

Sen beror det självklart på hur anläggningen konfat sitt WLAN...

#3 thiborg

thiborg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 24 inlägg

Postad 7 januari 2009 klockan 05:29

Routern som vi har är en Dlink DI-624 och efter att ha googlat lite så verkar det inte funka? Hittar inte mjukvaroinställning på den heller som varken heter Brygga/bridge eller WDS.

Verkar lite mörkt för vår husvagn!

Själva anläggningens anslutning kräver en inloggning som öppnas som http när man startar internet första gången. Något i stil med http://login.[ip-adressen].[MAC-adress].htm

Ifall vi skulle skaffa en signalförstärkare kommer detta vara ett problem isf?

Tack

#4 Cecilia

Cecilia

Beroende

• Huvudmoderator
  • 85 133 inlägg

Postad 7 januari 2009 klockan 07:47

Hmm, eftersom du inte behöver själva router-funktionen (bredbandsdelningsfunktionen) utan kan nöja dig med switch-funktionen så borde det gå, men det är ju bara att pröva om det går att surfa till inloggningssidan om du ansluter datorn med nätverkskabel till routern.

#5 thiborg

thiborg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 24 inlägg

Postad 9 januari 2009 klockan 04:52

men jag måste få min router och ansluta till deras router och det är där problemet ligger..

#6 Bellatores

Bellatores

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 9 januari 2009 klockan 09:11

Mycket intressant..

Jag har samma problem.. Eller ja, företaget bredvid vårat företag har trådlös router och vi får lov att använda deras trådlösa router till vårat kontor.. Problemet är att vi inte kan dra kabel från dom till vårat kontor utan behöver brygga upp på det trådlösa mellan kontoren.

Vi vill dock ha trådbundet inne hos oss..

Vad behöver jag för prylar hos oss? Någon som kan ge tips på den enklaste och bästa lösningen?

mvh

#7 Cecilia

Cecilia

Beroende

• Huvudmoderator
  • 85 133 inlägg

Postad 9 januari 2009 klockan 10:02

Eller ja, företaget bredvid vårat företag har trådlös router och vi får lov att använda deras trådlösa router till vårat kontor..

Kom bara ihåg att det betyder att de kan "se" allt som går mellan internet och era datorer förutom det som är krypterat.

#8 thiborg

thiborg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 24 inlägg

Postad 11 januari 2009 klockan 07:45

Jamen det är samma problem som vi har! Frågan som vi ställer är om det går med VÅR router.. Att det går vet jag, tyvärr är jag inte tillräckligt insatt för att veta hur..

#9 joe

joe

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 456 inlägg

Postad 11 januari 2009 klockan 10:37

Routern som vi har är en Dlink DI-624

DI-624 kan inte agera trådlös brygga, tyvärr.

#10 thiborg

thiborg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 24 inlägg

Postad 31 januari 2009 klockan 05:17

Det va det jag var rädd för.

Någon som har nåt tips på en bra Accesspoint som kan styrka en "Väldigt låg" signal?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

pc för alla Senaste nytt

• Billig telefon med lyxkänsla

2014-sep-01, 13:00
    Vill du ha något riktigt stiligt att sitta och surfa med på bussen, utan att behöva betala vansinniga summor för privilegiet? ZTE:s nya modell komb...
  • Facebook testar sök på äldre inlägg

2014-sep-01, 11:44
    En ny Facebook-funktion för mobila enheter ska göra det möjligt att söka på inlägg som du har sett tidigare.
  • Här får du Spotify för hela familjen

2014-sep-01, 08:25
    Musiktjänsten Spotify släpper en ny tjänst som låter familjer dela på ett konto till ett nedsatt pris.
  • Samsung satsar på Nokias kartor

2014-sep-01, 06:21
    Med hjälp av ett nytt samarbetsavtal kommer Nokias karttjänst att levereras med Samsungs Galaxy-telefoner.
  • Sonos-utmanare i två storlekar

2014-aug-29, 14:00
    Multiroom M7 och lillasyskon M5 är Samsungs senaste sladdlösa högtalare, och deras första med multiroom-funktion. De är tänkta att ge Sonos en matc...
  • Användarprofiler kommer till Chrome

2014-aug-29, 07:23
    Nästa version av Chrome kommer enligt Google att få stöd för olika användarprofiler.
  • 6 Snapchat-foton med busiga bildtexter

2014-aug-28, 12:07
    Appen Snapchat går ut på att skicka foton till vänner som endast visas i några sekunder. Tack vare möjligheten att lägga till en kort kommentar bli...
  • 9 användbara tillägg i Firefox

2014-aug-28, 12:02
    En av de stora styrkorna med Firefox är möjligheten att förbättra webbläsaren med tillägg. Här är några av de bästa.
  • Facebook svarar på kritik om Messenger

2014-aug-28, 11:48
    När Facebook började tvinga användarna att använda Messenger rasade användarna. Nu går företaget ut med en förklaring.
  • Microsoft släpper reparerad uppdatering

2014-aug-28, 04:02
    Efter två veckor har Microsoft släppt en uppdaterad version av en säkerhetsuppdatering som orsakade blåskärm hos många användare.

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket