Jag vill surfa på min tv! Min son har en wii, han kan surfa med den, fungerar utmärkt faktiskt. Men köpa en wii bara för att surfa käns lite lyxigt, någon som har någon enklare lösning? Men jag vill inte ställa in en gammal dator i vardagsrummet, den är för klumpig och bullrig.
Sida 1 av 1
Internet på min tv?
Skrivet 11 mar 2008, 20:27
Skrivet 11 mar 2008, 20:27
Skrivet 11 mar 2008, 20:30
vad har du för tv? finns det vga eller dvi anslutning?
Skrivet 11 mar 2008, 20:30
vad har du för tv? finns det vga eller dvi anslutning?
Skrivet 11 mar 2008, 20:37
Jag har en Samsung 37" LCD-TV LE37S86, den har vga anslutning.
Skrivet 11 mar 2008, 20:37
Jag har en Samsung 37" LCD-TV LE37S86, den har vga anslutning.
Skrivet 11 mar 2008, 20:57
Du kanske kan köpa en begagnad laptop, dom tar inte så mycket plats och dom låter oftast mindre än en stationär dator.
Plus att om du vill ha ett litet miljöombyte så kan du ta med dig datorn.
Men du måste ha någon slags "pryl" som sköter själva surfningen. En wii, en ps3 eller en dator är det jag kan komma på som du behöver. Själv använder jag en Media Center PC. Så jag har både digitalteve och internet på teven. Men jag måste erkänna att för strösurf på youtube och liknande så är wii-kontrollen den bästa.
Skrivet 11 mar 2008, 20:57
Du kanske kan köpa en begagnad laptop, dom tar inte så mycket plats och dom låter oftast mindre än en stationär dator.
Men du måste ha någon slags "pryl" som sköter själva surfningen. En wii, en ps3 eller en dator är det jag kan komma på som du behöver. Själv använder jag en Media Center PC. Så jag har både digitalteve och internet på teven. Men jag måste erkänna att för strösurf på youtube och liknande så är wii-kontrollen den bästa.
Skrivet 11 mar 2008, 21:22
En begagnad laptop? Kanske inte så dumt, men nackdelen är ju man måste ha den igång hela tiden, uppstarten tar ju tid, en wii startar ju snabbt och enkelt. Får fundera vidare...
Skrivet 11 mar 2008, 21:22
En begagnad laptop? Kanske inte så dumt, men nackdelen är ju man måste ha den igång hela tiden, uppstarten tar ju tid, en wii startar ju snabbt och enkelt. Får fundera vidare...
Skrivet 11 mar 2008, 21:37
I Windows finns något som heter Viloläge.
Det som händer, är att minnet och en del andra viktiga saker sparas ner på hårddisken. När man sen startar datorn, kopieras det tillbaka och man är där man avslutade inom några sekunder. Windows vet inte ens om att det är en omstart. Mycket praktiskt och det fungerar hur bra som helst.
Skrivet 11 mar 2008, 21:37
I Windows finns något som heter Viloläge.
Det som händer, är att minnet och en del andra viktiga saker sparas ner på hårddisken. När man sen startar datorn, kopieras det tillbaka och man är där man avslutade inom några sekunder. Windows vet inte ens om att det är en omstart. Mycket praktiskt och det fungerar hur bra som helst.
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Excel 2010 hur villkorsformattera från annan kolumn
Forum: Kalkylprogram - Excel m fl -
Svenska till latin.
Forum: Språkfrågor -
Problem med FCGI
Forum: Webbserver -
"3D" via Youtube på vanlig skärm?
Forum: Bildskärmar -
Kan inte ens pinga routern