Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Tele2 mobilt bredband


Jumpen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag håller på att installera mobilt bredband på min bärbara men det vill sig inte riktigt.

 

Mobile Connect säger att jag har Signal 3G och Network Tele2Comviq men då jag tycker på Connect så får jag upp en dialogruta som säger Failed to connect.

 

Vad kan det vara för fel. Har man inget lösenord eller något ?

 

[inlägget ändrat 2007-09-04 16:35:44 av Roddden]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

 

Har själv samma problem på en helt nyinstallerad bärbar.. Har du lyckats lösa problemet? Om ja, hur? Vad var problemet?

 

Hälsningar / Roberto

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2s support skulle ringa till mig. Ingen ringde trots att jag ringde 1 ggr / vecka i tre veckor. Installera om programvaran var det svar jag fick. För mig löste sig problemet då jag bytte USB-kabel. Den som följde med fungerade inte.

 

Bra bredband, usel hjälp dessvärre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Antar du kör Vista. Jag hade samma problem och löste det genom att avinstallera de senaste uppdateringarna från Windows Update.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du kör Vista. Jag hade samma problem och löste det genom att avinstallera de senaste uppdateringarna från Windows Update.
Fast det var ju problem i oktober förra året så kan det knappast ha berott på de senaste uppdateringarna.

 

Du, gustav8, har möjligen inte ZoneAlarms brandvägg? För i så fall finns det en rättning till den att installera så att det går att installera de senaste uppdateringarna utan att internet försvinner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...