Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hittar inte anslutet USB-minne


Stjärnfallen

Rekommendera Poster

Stjärnfallen

Hej!

 

Datorn har slutat känna igen USB-minne som den tidigare hittade, det händer frustrerande nog ingenting när USB-minnet ansluts i porten.

Inget "pling" och ingen ruta om att datorn hittat en ny enhet. USB-minnet visas inte heller som ansluten enhet i Den här datorn.

 

Misstänker att det är lätt fixat att få datorn att hitta anslutna USB-enheter igen...

Men HUR?

 

Stort tack för hjälpen!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om att USB-kontakten på en stick varit så dålig att datorn hittade den hälften av gångerna; det hjälpte att vicka minnet lite, ungefär som vid vilken glappkontakt som helst, eller dra ut och sätta tillbaka det igen. Testa vetja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stjärnfallen

Det är alltid svårt att lösa problem på disans åt någon när man inte kan klicka och greja med deras dator direkt. *suck*

 

Jag har just förstått att det inte är ett USB-minne som datorn inte kan hitta och känna igen, utan en Creative muvo mp3-spelare - men den liknar ett USB-minne. Och den här mp3-spelaren fungerar normalt, och kan hittas när den ansluts till en annan dator.

 

Och USB-porten fungerar för andra saker så som skrivare och mus. Det är just bara mp3-spelaren den inte hittar.

 

Förmodligen är det någon inställnig...

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-08-25 09:55:52 av Stjärnfallen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en sådan mp3-spelare, Creative Muvo, en nu gammal sådan och den fungerar som ett USB-minne, har använt den som ett sådant.

 

Jag är ganska säker på att det inte ska behövas några drivrutiner (XP).

 

Kan detta ge mer:

 

H-klick Den här datorn

Hantera

Diskhantering

(den syns nog inte under flyttbara lagringsmedia, där man kan tyckas den borde finnas)

 

Finns den med där?

Kan du högerklicka och ge den en annan enhetsbeteckning och se om det skulle hjälpa.

 

Annars kanske det blir att kolla Enhetshanteraren och leta efter gula frågetecken/utropstecken, troligen vid "USB-prylarna"

Kanske du måste välja Visa - Dolda enheter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Felet i det här fallet är ofta att Xp av npn anledning tilldelar USB-minner samma "bokstav"/enhetsbeteckning som inte funkar som den ska.

 

Gå in på Diskhantering och tilldela USB-minner en ny bokstav så brukar det lösa sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...