Hoppa till innehåll

Foto

Flashfilm utan kontroller?

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 Hookey

Hookey

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 131 inlägg

Postad 9 april 2007 klockan 14:32

hej!
Jag har "omvandlat" en .MOV filmsnutt till flashfilm (.flv). Denna snutt vill jag lägga in på en sida på hemsidan.
Jag använder Dreamweaver 8, och där är det ju lätt att lägga in filmen, men det behövs ett värde på "skin". Alla de "skin" som finns att välja på, medför att filmen får någon typ av menyrad, med start och stopp och så, och det vill jag inte ha. Jag vill bara att filmen ska repeteras i all oändlighet, och att det inte ska finnas några kontroller.
Hur kan jag få till detta?

[Inlägget ändrat 2007-04-09 15:30:34 av Hookey]

#2 Mirandir

Mirandir

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 501 inlägg

Postad 9 april 2007 klockan 18:09

Kan du inte ange "None" som skin?

/Mirandir

#3 Hookey

Hookey

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 131 inlägg

Postad 9 april 2007 klockan 20:33

Hej!
Nej, det alternativet finns inte... Jag försökte också - med mina mycket begränsade kunskaper om kod och så, helt enkelt ta bort "skin-angivelsen" i koden, men den dök upp i alla fall när jag sedan sparade, då valdes "skin1"...

#4 Mirandir

Mirandir

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 501 inlägg

Postad 10 april 2007 klockan 06:37

Ah! Det går förstås inte om du inte skapar en egen swf i flash först. För i Flash kan du ange "None" som skin.

/Mirandir

#5 Hookey

Hookey

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 131 inlägg

Postad 10 april 2007 klockan 16:55

Ok! Då måste jag erkänna min dåliga kunskap på det här området (om jag nu inte redan gjort det...)
Jag importerar alltså in en QT-film i Flash, där "blir" den en .swf film. Sedan lägger jag in den i mitt html-dokument, men hur gör jag då? Väljer jag "media" och sedan...?
Mvh Håkan

#6 Dieselmannen

Dieselmannen

Aktiv

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 306 inlägg

Postad 10 april 2007 klockan 17:18

Du använder "embed" en guide finns här
http://www.w3schools...lash_inhtml.asp

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

pc för alla Senaste nytt

• Billig telefon med lyxkänsla

2014-sep-01, 13:00
    Vill du ha något riktigt stiligt att sitta och surfa med på bussen, utan att behöva betala vansinniga summor för privilegiet? ZTE:s nya modell komb...
  • Facebook testar sök på äldre inlägg

2014-sep-01, 11:44
    En ny Facebook-funktion för mobila enheter ska göra det möjligt att söka på inlägg som du har sett tidigare.
  • Här får du Spotify för hela familjen

2014-sep-01, 08:25
    Musiktjänsten Spotify släpper en ny tjänst som låter familjer dela på ett konto till ett nedsatt pris.
  • Samsung satsar på Nokias kartor

2014-sep-01, 06:21
    Med hjälp av ett nytt samarbetsavtal kommer Nokias karttjänst att levereras med Samsungs Galaxy-telefoner.
  • Sonos-utmanare i två storlekar

2014-aug-29, 14:00
    Multiroom M7 och lillasyskon M5 är Samsungs senaste sladdlösa högtalare, och deras första med multiroom-funktion. De är tänkta att ge Sonos en matc...
  • Användarprofiler kommer till Chrome

2014-aug-29, 07:23
    Nästa version av Chrome kommer enligt Google att få stöd för olika användarprofiler.
  • 6 Snapchat-foton med busiga bildtexter

2014-aug-28, 12:07
    Appen Snapchat går ut på att skicka foton till vänner som endast visas i några sekunder. Tack vare möjligheten att lägga till en kort kommentar bli...
  • 9 användbara tillägg i Firefox

2014-aug-28, 12:02
    En av de stora styrkorna med Firefox är möjligheten att förbättra webbläsaren med tillägg. Här är några av de bästa.
  • Facebook svarar på kritik om Messenger

2014-aug-28, 11:48
    När Facebook började tvinga användarna att använda Messenger rasade användarna. Nu går företaget ut med en förklaring.
  • Microsoft släpper reparerad uppdatering

2014-aug-28, 04:02
    Efter två veckor har Microsoft släppt en uppdaterad version av en säkerhetsuppdatering som orsakade blåskärm hos många användare.

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket