Funderar på ny dator och vill då kunna använda mig av Windows Media Center.
Vad jag fattar så ska nya Vista innehålla MCE, är det då en bättre variant av MCE eller måste man köpa en maskin som har MCE för att få ut det mesta?
Kort sagt: Är Vista bättre än MCE?
Måste det finnas en TV-tuner på datorn för att MCE ska funka?
Hur mycket när det gäller RAM, hårddisk, processsor och grafikkort rekommenderas för att få en bra MCE dator?
Sida 1 av 1
Vista = MCE ?
Skrivet 20 mar 2007, 14:10
Skrivet 20 mar 2007, 14:10
Skrivet 20 mar 2007, 16:52
Citat
Krister E skrev:
Vad jag fattar så ska nya Vista innehålla MCE
Vista är inte bara Vista.
Vill du ha en version av Vista med Windows Media Center, finns två att välja på, Home Premium och Ultimate.
Vill du se mer om de olika versionerna och vad de innehåller, så finns följande sida:
http://www.microsoft...s/n/choose.mspx
Angående hårdvarurekommendationer, så är under 2GB RAM inte att tänka på.
Skrivet 20 mar 2007, 16:52
Citat
Krister E skrev:
Vista är inte bara Vista.
Vill du ha en version av Vista med Windows Media Center, finns två att välja på, Home Premium och Ultimate.
Vill du se mer om de olika versionerna och vad de innehåller, så finns följande sida:
http://www.microsoft...s/n/choose.mspx
Angående hårdvarurekommendationer, så är under 2GB RAM inte att tänka på.
Skrivet 21 mar 2007, 08:32
Nu sladdar jag in på ett sidospår men jag tycker det känns onödigt att starta en ny tråd för några detaljer som ändå är relevanta till huvudämnet Vista.
1) Håller på att titta på olika datorer och jag undrar hur viktigt det är med grafikkortets kapacitet, vissa datorer har ju 256 mb och vissa är 512 mb, men oavsett storlek så står det alltid i annonserna att kortet är väldigt kraftfullt, så är det märket på kortet som är viktigast eller...?
2) Funderar på att investera i en LCD-TV också (det är lika bra när man är i köpartagen) och av någon anledning (kanske för att jag är prylbög) så känns det viktigt med 2 tuners i TV:n.
Frågan är då: I TV:n finns ju Picture-in-Picture, men när man har Vista funkar då inte Medie Center som en slags PiP på TV:n?
Skrivet 21 mar 2007, 08:32
Nu sladdar jag in på ett sidospår men jag tycker det känns onödigt att starta en ny tråd för några detaljer som ändå är relevanta till huvudämnet Vista.
1) Håller på att titta på olika datorer och jag undrar hur viktigt det är med grafikkortets kapacitet, vissa datorer har ju 256 mb och vissa är 512 mb, men oavsett storlek så står det alltid i annonserna att kortet är väldigt kraftfullt, så är det märket på kortet som är viktigast eller...?
2) Funderar på att investera i en LCD-TV också (det är lika bra när man är i köpartagen) och av någon anledning (kanske för att jag är prylbög) så känns det viktigt med 2 tuners i TV:n.
Frågan är då: I TV:n finns ju Picture-in-Picture, men när man har Vista funkar då inte Medie Center som en slags PiP på TV:n?
Skrivet 21 mar 2007, 21:24
Citat
Krister E skrev:
Håller på att titta på olika datorer och jag undrar hur viktigt det är med grafikkortets kapacitet, vissa datorer har ju 256 mb och vissa är 512 mb
Och vissa har 768MB, vilket nu inte är ovanligt i och med GeForce 8800 serien. Dessa stöder också DirectX 10, som Vista har.
Föreslår att du startar en tråd för din grafikkortsfråga i Grafikkortsforumet.
Skrivet 21 mar 2007, 21:24
Citat
Krister E skrev:
Håller på att titta på olika datorer och jag undrar hur viktigt det är med grafikkortets kapacitet, vissa datorer har ju 256 mb och vissa är 512 mb
Och vissa har 768MB, vilket nu inte är ovanligt i och med GeForce 8800 serien. Dessa stöder också DirectX 10, som Vista har.
Föreslår att du startar en tråd för din grafikkortsfråga i Grafikkortsforumet.
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Excel 2010 hur villkorsformattera från annan kolumn
Forum: Kalkylprogram - Excel m fl -
Översättning: Min älskade familj
Forum: Språkfrågor -
Svenska till latin.
Forum: Språkfrågor -
Problem med FCGI
Forum: Webbserver -
"3D" via Youtube på vanlig skärm?