Jag köpte dator i december med Windows XP home edition OEM-licens. Nu är en uppgradering till Windows Vista Home Premium på väg från Moduslink.
Jag undrar nu vilken typ av uppgradering jag ska välja, se nedanstående länk:
http://www.microsoft...gradepaths.mspx
Jag har t.ex. antivirusprogram som medföljde datorn i laglig kopia och jag vill helst ha kvar dem. Samtidigt vill jag inte riskera att få en onödigt buggig variant av Vista bara för att jag inte väljer att göra en ren installation. Är en "på-plats-uppgradering" att rekommendera?
Sida 1 av 1
på-plats-uppgradering eller ren installation?
Skrivet 14 mar 2007, 20:27
Skrivet 14 mar 2007, 20:27
Skrivet 14 mar 2007, 21:26
Allt utom en ren installation är som att be om problem. Antivirusprogrammet fungerar troligen inte heller (särskilt bra) under Vista.
Skrivet 14 mar 2007, 21:26
Allt utom en ren installation är som att be om problem. Antivirusprogrammet fungerar troligen inte heller (särskilt bra) under Vista.
Skrivet 14 mar 2007, 21:29
Citat
johanlund skrev:
Jag har t.ex. antivirusprogram som medföljde datorn i laglig kopia och jag vill helst ha kvar dem. Samtidigt vill jag inte riskera att få en onödigt buggig variant av Vista bara för att jag inte väljer att göra en ren installation. Är en "på-plats-uppgradering" att rekommendera?
Har du antivirusprogrammet på skiva eller som installationsfil på hårddisken på annan partition? I så fall skulle jag välja att göra en ren installation, under förutsättning att ditt licensavtal tillåter.
Alltid bättre med en ren installation, så slipper man onödiga filer och skräp från tidigare installation.
För att göra en "ren" installation med din uppgraderingsskiva, så har Microsoft en artikel om detta:
http://support.micro...om/?kbid=930985
[Inlägget ändrat 2007-03-15 15:00:29 av Maratonmannen]
Skrivet 14 mar 2007, 21:29
Citat
johanlund skrev:
Har du antivirusprogrammet på skiva eller som installationsfil på hårddisken på annan partition? I så fall skulle jag välja att göra en ren installation, under förutsättning att ditt licensavtal tillåter.
Alltid bättre med en ren installation, så slipper man onödiga filer och skräp från tidigare installation.
För att göra en "ren" installation med din uppgraderingsskiva, så har Microsoft en artikel om detta:
http://support.micro...om/?kbid=930985
[Inlägget ändrat 2007-03-15 15:00:29 av Maratonmannen]
Skrivet 14 mar 2007, 22:53
Har du testat de instruktioner du skrev ned? Var kommer de ifrån? Microsoft säger väl på länken du hänvisade till att man ska starta installationen från XP och därefter välja Anpassad för att göre en ren installation...
Skrivet 14 mar 2007, 22:53
Har du testat de instruktioner du skrev ned? Var kommer de ifrån? Microsoft säger väl på länken du hänvisade till att man ska starta installationen från XP och därefter välja Anpassad för att göre en ren installation...
Skrivet 15 mar 2007, 15:06
Citat
johanlund skrev:
Microsoft säger väl på länken du hänvisade till att man ska starta installationen från XP
...from a compliant version of Windows, such as Windows Vista, Microsoft Windows XP...
Skrivet 15 mar 2007, 15:06
Citat
johanlund skrev:
Microsoft säger väl på länken du hänvisade till att man ska starta installationen från XP
...from a compliant version of Windows, such as Windows Vista, Microsoft Windows XP...
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Excel 2010 hur villkorsformattera från annan kolumn
Forum: Kalkylprogram - Excel m fl -
Översättning: Min älskade familj
Forum: Språkfrågor -
Svenska till latin.
Forum: Språkfrågor -
Problem med FCGI
Forum: Webbserver -
"3D" via Youtube på vanlig skärm?