Jag har installerat Divx player. När man har sett en film så läggs filmnamnet i menyn under filnamn, går det att resa bort dessa filmnamn? Eller försvinner de efter som att man ser flera filmer? Går även att jämföra med att man sparar bilder från ex.internet när man högerklickar, då sparas även bildnamnet. Kan även dessa tas bort?
Hur får man ljudet att fungera i vista, jag har kopplat in via Usb samt headset via 3,5mm. Nu får jag bara 3,5mm ljudet att fungera. Alla problem är i Windows vista.
Sida 1 av 1
Vista
Skrivet 11 mar 2007, 17:34
Skrivet 11 mar 2007, 17:34
Skrivet 11 mar 2007, 19:38
Första frågan. Sök i programmets mapp efter filer som innehåller texten "filmnamnet". Kanske att det skrivs till någon form av inifil, antingen som ren text eller xml. Du kan då säkert byta ut texten mot ett mellanslag. Om du inte hittar något så sök igenom registret.
Innan du ändrar något ta en kopia på filen/registret innan så att du kan backa tillbaka om det inte fungerar.
Skrivet 11 mar 2007, 19:38
Första frågan. Sök i programmets mapp efter filer som innehåller texten "filmnamnet". Kanske att det skrivs till någon form av inifil, antingen som ren text eller xml. Du kan då säkert byta ut texten mot ett mellanslag. Om du inte hittar något så sök igenom registret.
Innan du ändrar något ta en kopia på filen/registret innan så att du kan backa tillbaka om det inte fungerar.
Skrivet 12 mar 2007, 23:44
När man har sparat en bild så sparas bildnamnet (som man döper det till) under sparmenyn filnamn, om man klickar på pilen neråt så kommer det fram alla sparade bildernamn. Går dessa att rensa bort? Genom att trycka delete fungerar ej.
Jag vet inte var som jag skulle kunna hitta inifil, för spar-programmet/menyn som Windows Vista håller.
Skrivet 12 mar 2007, 23:44
När man har sparat en bild så sparas bildnamnet (som man döper det till) under sparmenyn filnamn, om man klickar på pilen neråt så kommer det fram alla sparade bildernamn. Går dessa att rensa bort? Genom att trycka delete fungerar ej.
Jag vet inte var som jag skulle kunna hitta inifil, för spar-programmet/menyn som Windows Vista håller.
Sida 1 av 1

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg