Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur exportera enskilda mail från Thunderbird ?


PCsnubben

Rekommendera Poster

Jag ska byta epostklient och vill exportera inkomna mail innan jag avinstallerar Thunderbird, går det att göra, jag hittar bara en importfunktion ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tyvärr inget direkt sätt att exportera dom mail som redan finns i thunderbird.

 

Men du borde kunna importera dessa till din nya mailklient från thunderbird.

Du ska alltså kunna hitta en importknapp i din nya mailklient och hämta ifrån thunderbird.

 

Vilken har du tänkt att använda?

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra Outlook 2003, eftersom jag vill ha med en synkfunktion med min mobil. Men jag har redan skapat mina konton i Outlook och fått in en del mail. Om man importerar så skrivs kanske kontot över på nåt sätt ? Jag vill inte förlora mina redan inkomna mail !

 

Hittade ett sharewareprogram som sägs kunna göra detta, men det funkade inte så bra när jag testade det.

http://www.broobles.com/imapsize/index.php

Programmet ger ett felmeddelande, men exporterar ändå.

Resultatet går att läsa, men inte att importera till Outlook.

Jag kanske gjorde nåt fel ...

 

Ett annat sätt jag kom på var att markera ett antal mail i Thunderbird, högerklicka, och välja "skicka som bilaga" (hur många man kan skicka samtidigt beror på hur stort mailet blir, blir det för stort kan emailserverns begränsning på storlek avvisa det, då får man ta färre mail och skicka fler gånger istället) Sedan tar man emot mailet i Outlook. Därefter markerar man mailen i bilagan och kan använda "drag n drop" till sin inkorg där man vill ha dem i Outlook.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...