Det är så att jag har installerat Windows Vista på en liten partition i min hårddisk. På den andra större så har jag Windows XP (Aministratör) och nu när jag ska använda ett program (Partition Manager- som man kan ändra/förminska/förstora partitioner med) så säger datorn hela tiden att man måste vara administratör eller "prata" med honom/henne för att använda programmet. Men hur ska jag "få tillåtelse"?
Om jag försöker starta XP istället för Vista vid starten så säger datorn att det saknas "några filer" för att kunna starta XP och så startar den om.
Så, kan man ändra administratör även om man inte har tillgång till den andra partitionen?? :S
EDIT: Nu såg jag att det stog System Administrator men vad menas?
Gick ej att bifoga bild så jag länkar: http://pici.se/pictures/gDC49d.jpg
Desperat efter hjälp!!
/alexander
[Inlägget ändrat 2007-02-27 23:26:23 av alexx92]
[Inlägget ändrat 2007-02-27 23:28:50 av alexx92]
Sida 1 av 1
Hjälp!
Skrivet 27 feb 2007, 21:28
Skrivet 27 feb 2007, 21:28
Skrivet 28 feb 2007, 17:55
Citat
alexx92 skrev:
...nu när jag ska använda ett program (Partition Manager- som man kan ändra/förminska/förstora partitioner med) så säger datorn hela tiden att man måste vara administratör eller "prata" med honom/henne för att använda programmet. Men hur ska jag "få tillåtelse"?
Jag har ingen erfarenhet av Partition Manager, men om du högerklickar på programmet och väljer Kör som administratör, så får du högre tillåtelse.
Är du medveten om att Vista innehåller ett verktyg för att Krympa eller Utöka en volym?
Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> Diskhantering.
Skrivet 28 feb 2007, 17:55
Citat
alexx92 skrev:
...nu när jag ska använda ett program (Partition Manager- som man kan ändra/förminska/förstora partitioner med) så säger datorn hela tiden att man måste vara administratör eller "prata" med honom/henne för att använda programmet. Men hur ska jag "få tillåtelse"?
Jag har ingen erfarenhet av Partition Manager, men om du högerklickar på programmet och väljer Kör som administratör, så får du högre tillåtelse.
Är du medveten om att Vista innehåller ett verktyg för att Krympa eller Utöka en volym?
Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Datorhantering -> Diskhantering.
Skrivet 24 mar 2007, 14:51
Citat
alexx92 skrev:
Högerklicka på PM:s .exe fil och välj Kör som administratör/Run as administrator.
Skrivet 24 mar 2007, 14:51
Citat
alexx92 skrev:
Högerklicka på PM:s .exe fil och välj Kör som administratör/Run as administrator.
Sida 1 av 1

Logga in
Bli medlem

Citera flera inlägg