Jag har ett omöjligt problem med installation av Vista Business. Under installationen kommer följande meddelande upp efter första omstarten: "Windows cannot install required files. Network problems may be preventing Windows from accessing the file. Make sure the computer is connected to the network and restart the installation. Error code: 0x80070005"
Jag har provat med olika ISO-filer (båda från MSDNAA), olika nycklar, utan nyckel, olika medium (DVD-skiva el. 5 CD skivor). Jag har provat med PowerISO, jag har provat att flat installera genom att extrahera hela ISO:n till hårddisken. Jag har provat installationen med 2 olika hårddiskar och också kopplat ut alla andra hårddiskar under installationen. Jag har provat att boota från skiva, resp. köra installationen från windows. Jag har provat ominstallation men också att upgradera från XP SP2. Jag har avaktiverat alla virusskydd och brandväggar.
Någon som har en aning om hur jag ska göra? Tacksam för alla tips!!!
Sida 1 av 1
Installationsproblem 0x80070005
Skrivet 05 feb 2007, 23:33
Skrivet 05 feb 2007, 23:33
Skrivet 06 feb 2007, 17:12
Citat
Lasselakan skrev:
Under installationen kommer följande meddelande upp efter första omstarten: "Windows cannot install required files. Network problems may be preventing Windows from accessing the file. Make sure the computer is connected to the network and restart the installation.
Välkommen till Eforum!
Bara en vild gissning, men har du valt att ha datorn ansluten till Internet under installationen? Och du får ingen IP och kan följdaktligen inte ansluta till Internet.
Testa att välja utan anslutning till Internet.
Se bifogad bild.
[Bild bifogad 2007-02-06 17:10:24 av Maratonmannen]
[Bild bifogad 2007-02-06 17:11:16 av Maratonmannen]
Bifogade filer
-
916260.jpg (102,54Kb)
Antal nedladdningar: 2
Skrivet 06 feb 2007, 17:12
Citat
Lasselakan skrev:
Under installationen kommer följande meddelande upp efter första omstarten: "Windows cannot install required files. Network problems may be preventing Windows from accessing the file. Make sure the computer is connected to the network and restart the installation.
Välkommen till Eforum!
Bara en vild gissning, men har du valt att ha datorn ansluten till Internet under installationen? Och du får ingen IP och kan följdaktligen inte ansluta till Internet.
Testa att välja utan anslutning till Internet.
Se bifogad bild.
[Bild bifogad 2007-02-06 17:10:24 av Maratonmannen]
[Bild bifogad 2007-02-06 17:11:16 av Maratonmannen]
Bifogade filer
-
916260.jpg (102,54Kb)
Antal nedladdningar: 2
Skrivet 06 feb 2007, 19:30
Hej!
Ja, jag har testat att installera utan att hämta uppdateringar. Jag tror intstallationen har fått för sig att jag installerar från nätverk eller så bara föreslår den något eftersom den inte kommer åt filerna...
Skrivet 06 feb 2007, 19:30
Hej!
Ja, jag har testat att installera utan att hämta uppdateringar. Jag tror intstallationen har fått för sig att jag installerar från nätverk eller så bara föreslår den något eftersom den inte kommer åt filerna...
Skrivet 24 mar 2007, 16:00
Citat
Lasselakan skrev:
Error code: 0x80070005
Finns en hel att ta del av med denna felkod.
http://www.google.se...vista&meta=
Skrivet 24 mar 2007, 16:00
Citat
Lasselakan skrev:
Finns en hel att ta del av med denna felkod.
http://www.google.se...vista&meta=
Sida 1 av 1
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Översättning: Min älskade familj
Forum: Språkfrågor -
Hur spara bild?
Forum: HTML, DHTML & CSS -
Svenska till latin.
Forum: Språkfrågor -
Problem med FCGI
Forum: Webbserver -
"3D" via Youtube på vanlig skärm?