Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express- kan inte ta emot e-mail


diffy

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har hittills använt mig av Hotmail för e-post men har nu börjat även med Outlook Express. Men jag kan bara skicka e-post, inte ta emot och det går inte heller att skicka till min adress för då står det Delivery Failure. Vad kan felet vara och hur kan det åtgärdas?! Det är ju väldigt opraktiskt om det endast skulle gå att skicka men aldrig få något svar!

/diffy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för snabbt svar! Av en slump råkade jag precis vara inne på den sida som du skickade när jag såg att jag fått svar, kul sammanträffande. :) Men jag tror att jag gjort så, och det funkar för de andra i hushållet som har samma server, så inställningarna borde väl egentligen vara ungefär de samma... (fast jag är ju inte precis något IT-proffs så vem vet). Om det skulle vara inställningarna, är det då endast fel på hur jag angivit inställningarna för inkommande mail eftersom det funkar att skicka? /diffy

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen och visst var det ett kul sammanträffande! :)

 

Om det skulle vara inställningarna, är det då endast fel på hur jag angivit inställningarna för inkommande mail eftersom det funkar att skicka?

Verkar väl troligt, men jag skulle kontrollera alla för säkerhets skull.

 

Gäller ju att Outlook Express är tillåten i brandväggen också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...