Hoppa till innehåll

Foto

Bankgiroblankett för utskrift

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 Forberg

Forberg

Användare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 21 inlägg

Postad 25 oktober 2006 klockan 08:37

Hej!
Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag kan lösa det här med ifyllnad av Bankgiroblanketter i datorn. Vi får blanka blanketter med Bankgiro delen lägnst ner på sidan. Vad jag skulle vilja göra är en mall som ser ut som denna blankett, vilken enkelt går att fylla i samt skriva ut på de förtryckta blanketterna. Hur löser jag detta enklast?
MVH
Niklas

#2 Monshi

Monshi

Beroende

• Moderatorer
  • 24 797 inlägg

Postad 25 oktober 2006 klockan 09:19

En fundering...

Kanske genom att skanna in blankett, lägga över den i Word och passa in den på det format du ska skriva ut på. Skapa textrutor eller områden motsvarande de rutor som ska fyllas i och sedan radera allt som inte ska skrivas ut.

...eller så skapar du en hel mall som du fyller i och skriver ut och struntar i de förlagor du får. Kanske du tillochmed kan få en, eller köpa en, mall från Bankgirocentralen?

Sedan när du har fälten skapade kan du nog mata in uppgifterna i Excel i fina tabeller som du sedan kopplar ihop med fälten i Word och vips fylls massor med blanketter ihop snabbt och enkelt.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

#3 Monshi

Monshi

Beroende

• Moderatorer
  • 24 797 inlägg

Postad 9 november 2006 klockan 12:42

En poäng, tackar.

Vilket förslag passade dig bäst?

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt

Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
PC för Alla-nätverket