Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

www.hotmail.com


Whistler

Rekommendera Poster

"Lilla vän, vad fan snackar du om ? Begriper du ens vad vi talar

om - när jag säger migrering så talar vi en migrering över ett

ansenligt kluster som du inte verkar ha den ringaste aning om."

 

Vad yrar du nu om!??

 

"Citat från dig "Med tanke på att de flesta största siter (bl.a.

Yahoo.com och CDROM.com) " LoL, bli inte ledsen eller

sårad nu - du kan ju alltid hävda att det var temporär

sinnesförvirring."

 

Jag hävdar sinnesförvinnig ;) Ärligt talat vet jag inte riktigt var jag fick det från, blev väl så upprörd när någon kallar FreeBSD "outdated" (eller utdaterat!? Vafan e det för svenska egentligen!?).

Vad jag menade var följande: "Många stora servrar kör FreeBSD. Betydligt färre kör Windows."

 

"Och att de största siterna idag drivs på FreeBSD idag kan du

också dementera i samma andetag."

 

Sagt och gjort.

 

"Vem är en dum skit ?"

 

Det står i inlägget jag precis skrev. Läste du inte det!? Eller kan du inte följa en enkel trädstruktur!? (Förlåt, var bara tvungen ;)

 

/per

[inlägget ändrat 2000-08-03 17:32:34 av Per Larsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Förresten vad menar du med att hotmail inte ligger på en server?"

 

Jag menade att den inte ligger på en (1) fysisk server, utan snarare flera servrar. I detta fall klustrade.

CDROM.com kom in i bilden då det baa är 1 endaste liten(?) burk.

 

"vad det kör för system förrutom WWW servicen(IIS 5.0 nu va?)"

 

Om man kollar på hotmail.com just nu så ligger de fortfarande på FreeBSD/Apache.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Vad för prog kollar du detta med?

 

Jag har haft ett sådant prog. men jag har glömt bort detta nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en poll 4-6 ggr så får du fram W2K/IIS5.0 - vet inte vilken bit och vilken av den klustrade miljön som står längst ut men enligt uppgift har de migrerat nästan hälften av kontona - enligt uppgift så ligger 40% in 10-20% ut på W2K kluster nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

per din fårskalle

 

"Haha.. Förstår du inte dumheten i ditt eget inlägg, din dumma skit!? Skulle Hotmail ligga på en server? Knappast."

 

va????????? vad är det du säger???

 

"Oavsett vilket så spelar det mindre roll om det är en portal eller en mailtjänst, då dataflöde är dataflöde."

 

dubbelva???? hur jävla dum får man bli??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

OK - tjejer och grabbar och ni andra!

Det här är ett krig och ger man sig in i det får man räkna med att skinnet på näsan måste vara tjockt - men det finns alltid gränser - även för krig finns det förordningar som man måste rätta sig efter om man ska kriga.

 

Det finns absolut ingen som helst anledning att bete sig som skitstövlar mot varandra för att man inte längre kan hitta argument som biter. Tänker inte här peka ut några enskilda individer utan räknar med att vi tillsammans tar ett kollektivt ansvar för vårt språkbruk och vår attityd gentemot varandra.

 

Jag hoppas att läget är klart och att vi kan gå vidare – hör av er till mig igen om det är något eller någon som behöver manglas, centrifugeras och torktumlas ett par gånger.

 

Mig kan man alltid nå på jani@idg.se eller 08- 453 63 15.

 

 

 

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...