Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

Beskriv stoltaste programmeringsprestation

• Systemutvecklare .Net
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2003-05-07

Skrivet 24 nov 2005, 04:14

Lite hederlig stolthet över programmeringshistoria vill jag höra från er (ni vet vem ni är) på eforum som haft programmering som passion och/eller/utan yrke långt innan Gates ens snodde PCDOS. Vad är era stoltaste prestationer samt varför och när började ni?

Min passion började med Vic20 och assembler. Jag var musikintresserad kombinerat med fascinering av en ung engelsman som skapade ngt kallat Simons Basic (kanske var nåt år senare med 64:an, minns inte riktigt) men jag kombinerade detta med att skapa mitt eget extended basic, framförallt med ett unikt Play-kommando för musik som slog ut Simons långväga. Sedan blev jag besatt av att skapa textäventyrare och "uppfann" hashning av textsträngar med summor av primtalsprodukter (10 år senare på KTH fick jag veta att det var jag gjorde =)

Därefter följde ett par plattformsspel som självklart var ett par år efter Ocean och US Gold, och sen blev man "vuxen". Men de bästa idéerna och den främsta kreativiteten fanns banne mig när man var mellan 12 och 18, så nu vill jag höra era unga stoltheter/skrytmoment.

0

Medlem är utloggad   nop4e71 

• Aktiv
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Gick med: 2002-06-18

Skrivet 24 nov 2005, 11:17

Jag saknar "riktig" mc68k asm och Atari ST när allt var så mycket enklare. Minns med nostalgi, min reset-säkra ramdisk, och os-hacket som gjorde det möjligt att ha 2,5 MB (mycket då) minne. Jag hade ingen hd, som min bror, så vi skrev en drivis (som det nog skulle hetat nu) där jag kom åt hans HD som en vanlig enhet via seriekabel till hans ST.
Men mest stolt är jag nog över att ha hackat om Falcon till att ha stöd för analog joystick (som kom på STE). På den tiden, tyckte jag det var en grym simulator. :)

Ahhhm synclock.
/

0
Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i tråden

1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)

Senast obesvarade trådar
Prenumerera på nyheter

Missa inte våra nya
smarta nyhetsbrev
Beställ direkt:

Extreme

Läs mer om nyhetsbreven här!
PC för Alla-nätverket