Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen kontakt med epost server


niffup

Rekommendera Poster

Hej,

 

Får följande felmedelande:

 

"Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'mail.****.se', Server: 'mail.****.se', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10053, Felnummer: 0x800CCC0F"

 

(stjärnorna har jag lagt in nu)

 

Denna server går att ansluta till från andra datorer (det är ett jobb-epost konto och på jobbet går det fint att läsa epost, även från andra platser). Jag är säker på att jag använder rätt servrar, rätt namn och rätt lösenord. Det går att läsa epost från andra servrar på denna dator (telia t.ex som är min bredbandsleverantör hemma) men av någon anledning funkar inte den ovan. Har provat i både outlook express och firefox. Det har funkat tidigare men sedan ett par dagar funkar det inte. Det är inte epostservern som ligger nere.

 

All hjälp mottages tacksamt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Gissar att du använder Outlook Express:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813514

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

 

ja felmedellandet jag postade kommer från outlook express. Dock fungerar det inte i thunderbird heller (jag menade thunderbird ovan..inte firefox...sorry)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av tipsen i Stefans länk kan nog tänkas gälla för både Outlook express och Thunderbird.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej,

Googlade mitt felmeddelande och hittade ditt inlägg! Exakt samma problem...

Hur löste du det hela?

Det fungerade bra i 3 veckor nu; ingenting. Kan ta emot mail men inte skicka.

Har kollat alla inställningar/lösen

brandväggsfel?

Tack för tips

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...