Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Video fil och en Srt fil


Niss3

Rekommendera Poster

Hej ! Jag har en video fil som jag vill ha undertext till. Jag har en SRT fil som jag har i samma mapp som film filen och srt filen ligger i. Men när jag spelar upp filen så ser jag inte undertexten.

 

Behöver jag göra något för att srt filen ska veta att den ska användas när film filen spelas upp ?

Om man redigerar srt filen med anteckningarna (notepad) så finns det nummrering 1. och sedan tid på filmen och sedan vad för text som ska visas. Men jag får inte någon text när jag kollar på filmen.

 

Jag har programmen Windows MEdia PLayer 10 och VLC.

 

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC ska väl klara den utan extra program. Fast ärligt så vet jag inte då jag ej använder VLC.

 

Annars kan DirectVobSub fixa det åt dig. Eller om du använder ffdshow som avkodare av viden kan även den fixa det.

 

Rekommendrerar DirectVobSub,

http://www.inmatrix.com/zplayer/formats/vsfilter.shtml

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, det fungerade. Men hur vet SRT filen att den ska spelas upp med team america ? Är det för att de har samma namn ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VobSub kör en match mot namnet på videofilen. Finns vissa variationer som den tillåter. Enklast är att döpa om textfilen till samma namn som filmen har.

 

När VobSub väl är laddat kan man öppna en dialog och peka på den fil man vill använda om den nu hittat fel.

 

Sedan kan man även ställa in vilka bibliotek som VobSub ska söka igenom på jakt efter undertexter.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Och om man vill lägga "bränna fast" subs'en? Så jag kan titta på filmen och förstå den på mp3n. Hur gör jag då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...