Hoppa till innehåll

Foto

Video fil och en Srt fil

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 Niss3

Niss3

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 609 inlägg

Postad 26 februari 2005 klockan 20:01

Hej ! Jag har en video fil som jag vill ha undertext till. Jag har en SRT fil som jag har i samma mapp som film filen och srt filen ligger i. Men när jag spelar upp filen så ser jag inte undertexten.

Behöver jag göra något för att srt filen ska veta att den ska användas när film filen spelas upp ?
Om man redigerar srt filen med anteckningarna (notepad) så finns det nummrering 1. och sedan tid på filmen och sedan vad för text som ska visas. Men jag får inte någon text när jag kollar på filmen.

Jag har programmen Windows MEdia PLayer 10 och VLC.

/Simon

#2 Monshi

Monshi

Beroende

• Moderatorer
  • 24 453 inlägg

Postad 26 februari 2005 klockan 20:05

VLC ska väl klara den utan extra program. Fast ärligt så vet jag inte då jag ej använder VLC.

Annars kan DirectVobSub fixa det åt dig. Eller om du använder ffdshow som avkodare av viden kan även den fixa det.

Rekommendrerar DirectVobSub,
http://www.inmatrix..../vsfilter.shtml

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

#3 Niss3

Niss3

Flitig

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 609 inlägg

Postad 26 februari 2005 klockan 20:16

tack, det fungerade. Men hur vet SRT filen att den ska spelas upp med team america ? Är det för att de har samma namn ?

#4 Monshi

Monshi

Beroende

• Moderatorer
  • 24 453 inlägg

Postad 26 februari 2005 klockan 20:24

VobSub kör en match mot namnet på videofilen. Finns vissa variationer som den tillåter. Enklast är att döpa om textfilen till samma namn som filmen har.

När VobSub väl är laddat kan man öppna en dialog och peka på den fil man vill använda om den nu hittat fel.

Sedan kan man även ställa in vilka bibliotek som VobSub ska söka igenom på jakt efter undertexter.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

#5 Drymorvor

Drymorvor

Nykomling

• Medlemmar
  • Pip
  • 4 inlägg

Postad 12 augusti 2008 klockan 21:51

Och om man vill lägga "bränna fast" subs'en? Så jag kan titta på filmen och förstå den på mp3n. Hur gör jag då?

#6 lizardKng

lizardKng

Beroende

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13 912 inlägg

Postad 12 augusti 2008 klockan 23:08

Starta en ny tråd med samma fråga.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Senaste trådarna

pc för alla Senaste nytt