Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ska jag dra telefonkabeln?


Roger4

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har tänkt få ordning på några telefonkopplingar som är kopplade lite hur som helst i en lägenhet. I nuläget finns det en dragen ledning (ca. 6m) från ingående uttag i hallen (från gatan) till ett telefonjack på väggen i sovrummet. Där i sovrummets telefonjack finns ett analogt modem inkopplat med en sladd på ca 7 m, därefter med en förlängningssladd via ett hål i väggen till ett annat rum, där finns 2st telefoner, nummerpresentatör och telefonsvarare inkopplade.

Jag har tänkt mig seriekoppla från sovrummets telefonjack till andra sidan av sovrummet där datorn finns och montera fast ett nytt telefonjack på väggen där det analoga modemet ska kopplas in. Där ifrån seriekoppla till de andra rummen.

Det första telefonjacket i sovrummet kommer ej att användas.

Frågan är om jag drar en telefonledning direkt från inkommande kablarna (från gatan) i hallen förbi första (gamla) telefonjacket i sovrummet som ej skall användas, till där datorn står. Kommer jag att märka någon skillnad på hastigheten gällande det analoga modemet.

Eller går det lika bra att seriekoppla från första uttaget i sovrummet som ej kommer att användas. Och då slippa dra en ny 6 m kabel.

Några förslag?

Mvh. Roger

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...