Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har ryzen inbyggd grafik


glidan3

Rekommendera Poster

Hej,

 

Ja nya Ryzen kommer att ha inbyggd grafik på vissa modeller, som dessutom kanske kommer att skala bättre än allt tidigare vad gäller att ha ett diskret grafikkort tillsammans med det inbyggda GPU i professorn kallad APU.

Men än så länge är allt bara rykten och svammel, bara att vänta till lanseringen senare i Mars, då AMD kommer att (troligen) släppa entusiast segmentet först och sedan dom vanliga konsument kretsarna???

 

AMD Ryzen är ännu inte släppt och inga vet än så länge vad som kan komma, men något har läckt ut:

NH: Toppmodellerna AMD Ryzen R7 1700, R7 1700X och R7 1800X dyker upp på Prisjakt inför lanseringen i mars. Priserna är väldigt lika tidigare spekulationer.

 

NH: AMD Ryzen XFR-frekvenserna har läckt ut på internet. Nu vet vi mer exakt vilka klockfrekvenser Ryzen har och vad bokstaven X i produktnamnen betyder.

 

 

Intel 3770 k har inbyggd GPU som heter Intel® HD Graphics 4000 och den klarar av att visa grafik, rendera och spela upp filmer i 1920x1080 grafik - men inte till fps och grafikintensiva spel!

 

Oavsett Ryzen kommer du att behöva ett grafikkort separat, troligen med minst 4GB video-Ram och helst 8GB V-ram minne för att kunna hantera dom mest extrema grafikintensiva spelen.

Men detta kommer nog också på Ryzen bärbara APU:er så vi får vänta och se helt enkelt.

 

Ja det beror på vilka spel du är intresserad av naturligtvis. Det går bra att spela på mindre också.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har försökt att leta data på hd 4000 men får för mej att det finns kort som heter likadant jag har svårt att jämföra.om jag visste något om min integrerade grafik så kan jag  se vad det kostar mej öm jag vill öka farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej det kanske löste någon fundering.Jag har trott att det fanns ett kort som hette likadant.En fråga till det finns/fanns en jättetest (kanske fransk) som jämförde cpu o grafikprocessorer den hittar jag inte längre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Flyfisherman

Hej,

Jag uppdaterar min tidigare post ang Ryzen och inbyggd grafik, nu när mer information finns.

Nej, dom första Ryzen processorerna med åtta kärnor kommer att vara rena CPU utan inbyggd grafik, liksom Intels E-serie med sockel 2011.

 

Sedermera skall Amd släppa annan Ryzen familj med inbyggd APU (grafik), dock får man förmoda att dessa inte kommer att ha 8-kärnor?

 

Den franska sajten känner jag inte igen.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...