Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 - Datum/Klocka


tedeman

Rekommendera Poster

Visad datum har eftersläpning på två dagar och klockan felaktig tid. Hittar inte hur jag ändrar detta. Tidigare högerklickade jag på klockan, men det går inte nu:

Något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänsterklicka och sen klick på "Datum- och tidsinställningar" eller välj "Datum och tid" i Kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte i Kontrollpanelen, men genom att söka "Datum och tid" i Inställningar så lyckades jag. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag högerklicka på "klockan" (tiden) i nedre högra hörnet får jag upp en meny där det på andra raden står "Justera datum/tid". För att du skall kunna ändra dessa måste du först slå av "Ställ in tiden automatiskt" och därefter trycka på "Ändra" under "Ändra datum och tid". Här väljer du även tidszon.  /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också se denna tråd, visst det gäller något helt annat -  att klockan går för fort, men tipsen i inlägg #9 //eforum.idg.se/topic/352695-klockan-hoppar-fram-5-10-min-efter-inloggning/?do=findComment&comment=1681001

kan vara intressanta.

Obs! Ladda inte hem något obskyrt 3:e parts program, bara kolla förslag på lösningar du kan göra själv.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...