Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Letarad, något blir fel?


Deppodi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en tabell på jobbet.

Jag använder funktionen letarad i min tabell. A1-AV5000, absolut referens på tabellen.

Det värdet jag skriver in är olika artikelnummer.

Det värdet jag vill ha returnerat är ett pris.

 

Vissa artikelnummer fungerar bra, och vissa fungerar inte alls. Det är här jag behöver er hjälp!

Exempel:

 

När jag skriver in artikelnumret manuellt så hittar letarad inte priset och ger mig ett felmeddelane.

När jag kopierar artikelnumret från den raden som artikelnumret ligger på, då fungerar det. (Kopierar alltså hela cellen och flyttar in den bredvid letarad).

 

Kan det vara något problem med att alla celler i min tabell inte är formaterade på samma sätt?

 

Ha tyvärr inget exempel nu, kan återkomma med det imorgon.

Tänkte bara chansa och slänga ut frågan för att se om någon känner igen sig!

 

Mvh

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Det låter absolut som ett formatfel eller att du fått med "osynliga" tecken (mellanslag eller andra icke-utskrivbara tecken), vilket kan lätt uppstå om du försöker arbeta mot en lista/register som är importerad från ett annat program eller databas.

 

Visa gärna på exempel så kanske den samlade kunskapen här påvisa vad för åtgärd som behöver till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så kan vi ha det klassiska att du har artikelnummer av arten 12345 blandat med A1-73547. Dvs text och tal som kräver lite extra behandling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter absolut som ett formatfel eller att du fått med "osynliga" tecken (mellanslag eller andra icke-utskrivbara tecken), vilket kan lätt uppstå om du försöker arbeta mot en lista/register som är importerad från ett annat program eller databas.

 

Visa gärna på exempel så kanske den samlade kunskapen här påvisa vad för åtgärd som behöver till.

 

 

Och så kan vi ha det klassiska att du har artikelnummer av arten 12345 blandat med A1-73547. Dvs text och tal som kräver lite extra behandling.

 

Det var så enkelt som att de artikelnummer som stod i kolumn A var inte formaterade som tal!

Jag konverterade de från text till tal och sen funkade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...