Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

öppna bilder i mail


boowii

Rekommendera Poster

Vi har Windows 10. Efter en uppdatering går det inte att öppna bilder som sänts med mail. . Har Outlook mailprogram och även Gmail.

Mail kommer fram men bilder av typ PNG, JPG och IME har vi testat men går ej att se

Det sker även om vi sänder bilder i mail från datorn tillbaka till datorn.

Dessutom kommer mail fram först efter lång tid . Ofta 15 minuter eller mer

Internetuppkoppling med fiber 100 Mbs

Hoppas vi kan få tips

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att bilder inte syns i mailet, eller menar du att det inte går att bifoga?

 

Om det gäller det första kan du se om säkerhets/privat inställningarna ändrats. Det är möjligt att windowsuppdatering har ökat epost-säkerheten som standard:

 

I outlook kan du kolla

Arkiv->alternativ->säkerhetscentret-> [inställningar för säkerhetscenter]

Kolla inställningarna för Automatisk hämtning

 

I Gmail 

Inställningar (kugghjulet)->Inställningar->Allmänt->bilder

Hej    Jag menar att bilder i mail som jag mottagit inte kan öppnas. Det finns bild med i mailet men när jag klickar på det så öppnas det inte som det gjorde förut.

Det går att bifoga och sända bilder. Har sänt bild till min egen dator men det funkar lika dåligt.

Har försökt att följa din beskrivning för Outlook men hittar inte något som heter arkiv.   Var finns det?

Har Du något tips om varför det tar så lång tid att få fram mail?  I en annan äldre dator kommer mailet efter några sekunder.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl Outlook som kommer med Officepaketet som har Arkiv  osv längst upp till vänster, Outlook som kommer med W10 har det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra vilket mejlprogram du använder kan du t ex ta en skärmbild, med t ex Skärmklippverktyget, av programmet och bifoga den till ditt svar här. Klicka på Använd fullständig editor för att se hur du bifogar filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bra att veta att Arkiv inte finns i Outlook wia Windows10 Blev förbryllad när jag inte hittade det.

NU har vi själv löst problemet. När man klickar på antydan till bifogad bild som inte öppnas som förut före uppdatering så kan man klicka på spara. DÅ kommer bilen till  ONE DRIVE.

Har inte använt det förut så det var en överaskning när jag råkade klicka på det.

TACK för alla försök till hjälp+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...