Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker bra musikspelare med bra batteritid (Fixat)


DePhaz

Rekommendera Poster

Som rubriken säger: Söker en bra musikspelare med bra batteritid. Det senare är otroligt viktigt då de spelare jag tittat på i handeln bara orkar med 4 timmar. Det borde finnas något därute med bättre batteritid. Varför då? Jo, för att jag kommer att åka på en resa i september och då har jag inte tid/lust/möjlighet att ladda batterier hela tiden. Kommer att ha tillräckligt av den varan ändå.

 

Primärt önskade jag en mp4 spelare men jag misstänker att batteritiden blir lidande så jag kan tänka mig en mp3 spelare istället. Ljudkvaliteten måste naturligtvis vara bra och enheten ska vara enkel att använda och den bör ju "tåla" att användas om ni förstår vad jag menar. Önskar helst inte att spendera över 1K på en spelare utan 5-800 är mer lagom. Jag vet inget om hur mp3 spelare brukar fungera men det är ju bra om enheten "kommer ihåg" var jag stoppade och återupptar därifrån. Lagring av musik på  minneskort (SD helst) eller att möjlighet att lägga över musik från datorn (Linux).

 

Ja, det var allt. Kanske lite många krav men jag skrev allt så får jag kompromissa sedan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en gång i tiden en Creative Zen Stone specifikt för resor och ljudböcker då den hade över 10 timmar batteri. Men den verkar vara svår att hitta nu för tiden.

 

Denna på teknikmagasinet verkar ju smidig att bära med sig på resa då den inte tar någon plats. Så kanske nosa hos dom angående öppet köp, köpa en och provlyssna?

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/mp3-spelare/spelare/zap-clip-mini-4gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teknikmagasinet har också Philips GoGear Vibe och enligt sidan klarar den 20h musik. Det är visserligen en mp4 spelare men i alla fall. Någon som har länkar till tester? Skulle vilja läsa på känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade kontakt med Philips och tydligen Måste man använda deras mjukvara Songbird eller PC media maneger för att föra över filer till deras spelare. Tror inte att denna programvara finns för Linux så denna kandidat går nog (tyvärr) bort. Någon som har fler förslag? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag köpte slutligen en Sandisk Sansa Clip Sport https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/mp3-spelare/spelare/sandisk-sansa-clip-sport-4gb . Får köpa till ett minneskort senare. Trevlig liten apparat. Lätt att använda och att lära sig. tittade bara som hastigast på den igår men den verkar bra. Får skicka över några filer och se vad det blir av det. Bra ljud tyckte jag (även om det naturligtvis kan påverkas av hörlurarna). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...