Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

openoffice calc


hazin

Rekommendera Poster

När jag markerade alla celler och ändrade alla ja till en 1:a och alla nej till en 0:a för att kunna summera kolumnerna blev alla celler rödmarkerade med en liten röd ruta högst upp i varje cell, hur får jag bort rödmarkeringen och vad är det som hänt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Nu använder jag inte Calc men rent spontant låter det som att Calc reagerar på talformatet i cellen. Eftersom du först har haft texten ja/nej så har nog Calc formatterat cellerna som text. Testa att markera de celler som indikeras, högerklicka och välj Formattera/Format Cells (eller vad det nu heter i Calc) och ändra talformatet till värde/heltal eller vad som nu passar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den röda markering brukar vara att det finns en kommentar till cellen. Högerklicka och se om det finns "visa kommentar" att välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den röda markering brukar vara att det finns en kommentar till cellen. Högerklicka och se om det finns "visa kommentar" att välja.

det finns ingen kommentar i cellen

 

Nu använder jag inte Calc men rent spontant låter det som att Calc reagerar på talformatet i cellen. Eftersom du först har haft texten ja/nej så har nog Calc formatterat cellerna som text. Testa att markera de celler som indikeras, högerklicka och välj Formattera/Format Cells (eller vad det nu heter i Calc) och ändra talformatet till värde/heltal eller vad som nu passar där.

jag markerar cellerna och formaterar där men tal är redan förvald rubrik och ser ut att vara vad som används. Blir ingen skillnad !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den röda markering brukar vara att det finns en kommentar till cellen. Högerklicka och se om det finns "visa kommentar" att välja.

det finns ingen kommentar till cellen i rutan för kommentarer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...