Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Borttagning av Yahoos videolänkar i epost programmet?


AK-61

Rekommendera Poster

Någon som vet om det går att ta bort dessa irriterande video länkar

som dyker upp i pappers korgen mm när man tömt eposten där?

Om det går att slippa dessa, hur gör man?

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara lite mer för oss som inte använder Yahoo?

Gäller det Yahoos webbmejl?

Är det så att fast du tömmer papperskorgen så finns det reklammejl kvar (kan det finnas länkar direkt i papperskorgen)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en nymodighet som inte fanns tidigare. Jag upptäckte den igår.

 

När jag hade tömt skräpkorgen på spam så dök det upp en länk som handlade om spam och som man kunde klicka på om man ville lära sig mer om spam. Jag klickade inte på den utan gick tillbaka till inkorgen. "dessa irriterande video länkar" är nog en överdrift - det rörde sig bara om en länk, i alla fall för mig. Förmodligen är detta en säkerhetsåtgärd i all välmening från Yahoos sida.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig ser det inte ut som hos Thirteen med en massa (tips)länkar. Länken jag fick kom fristående i spamkorgen när jag hade tömt den.

 

Jag får numera aldrig några mejl i mitt Yahoo från Google med tips om youtubelänkar som "kan tänkas intressera mig" (eftersom Google sett att jag tittat på vissa saker). Efter att ha fått några sådana klickade jag nämligen på en länk för att avsäga mig ytterligare sådana utskick.

 

Huruvida man kan avsäga sig spamupplysningslänken vet jag inte för jag har inte hunnit börja reta upp mig på den än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju betala för att få en reklamfri Yahoo-mejl och man kan förstås använda ett e-postprogram/app i stället för webbmejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju göra som förr!

Skicka vanliga brev istället och

då slipper man allt skräp!

Tar lite längre tid men det fungerar!

 

Alf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...