Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Export Import av Favoriter/Bokmärken och Kontakter i mail utan dubletter?


PC Senior

Rekommendera Poster

Till resa lägger jag Bokmärken, Kontakter och lösenord på en USB-sticka, men det enda jag importerar i min Laptop är lösenord, för de andra lägger in en massa dubbletter och det enda jag möjligen hittar i sök är rensprogram.

 

Finns det någon bättre lösning som att radera gamla och importera nya eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv inte Firefox:

Har inte Firefox den möjligheten att skapa konto och vilket ger möjlighet att bokmärken och kontakter synkas automatiskt mellan olika enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv inte Firefox:

Har inte Firefox den möjligheten att skapa konto och vilket ger möjlighet att bokmärken och kontakter synkas automatiskt mellan olika enheter.

Tack ska kolla det. Vad du skrev om Imap är inte så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMAP är synkronisering mot en mejlserver, t ex Googles, påverkar inte Firefox.

 

När jag ska använda en bärbar dator vid en resa så skriver jag över allt i den bärbara datorns befintliga Firefox-profil med det som finns i den stationära datorns profil, dvs den bärbaras Firefox kommer att se exakt likadan ut som den stationäras, bokmärken, tillägg, kakor, alla inställningar. Kan det vara något som är okej för dig eller finns det sådant som bara finns i den bärbaras Firefox-profil och som du vill ha kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas?

 

Mail: "Tune har precis svarat på ett ämne som du prenumererar på med titeln "Export Import av Favoriter/Bokmärken och Kontakter i mail utan dubletter?".

Har inte Firefox den möjligheten att skapa konto och vilket ger möjlighet att bokmärken synkas automatiskt mellan olika enheter.

 

Om du använder IMAP-mail så synkas mailen automatiskt mellan enheter."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Firefox har en funktion vid namn "sync" som ger möjlighet synka t.ex bokmärken. Möjligt att det även går synka sparade lösenord mellan olika datorer. Man kan sätta upp en dator som "master" så bokmärken behöver bara uppdateras på ett ställe.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

IMAP är synkronisering mot en mejlserver, t ex Googles, påverkar inte Firefox.

 

När jag ska använda en bärbar dator vid en resa så skriver jag över allt i den bärbara datorns befintliga Firefox-profil med det som finns i den stationära datorns profil, dvs den bärbaras Firefox kommer att se exakt likadan ut som den stationäras, bokmärken, tillägg, kakor, alla inställningar. Kan det vara något som är okej för dig eller finns det sådant som bara finns i den bärbaras Firefox-profil och som du vill ha kvar?

I den bärbara blir det en del nytt så jag kör stickan åt båda hållen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...