Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ansluten men ingen kontakt med nätet!


oktober08

Rekommendera Poster

Hej!
 

Jag har lite problem med min Windows 7 dator. Nätverksikonen längst ner i högra hörnet visar att jag är ansluten till Internet, men det händer inget. Inga sidor kan visas. Detta händer då och då. Funkar det inte direkt, så brukar det funka efter att jag startat om datorn ett par gånger.

 

Jag fick tips om att drivrutiner till chipset och nätverk skulle uppdateras, men det verkar som att det inte har kommit några nya sedan datorn köptes, tror det var 2012 eller 2013. Det är en Acer Aspire. Någon som har tips eller förslag på hur detta kan lösas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att datorn fått en IP-adress i rätt nät.  Det gör du med kommandot ipconfig. Posta här vad ipconfig ger. Har du prövat att komma in på någon sida med IP-nummer (t.ex eforum 213.132.123.245? Om det fungerar med numret men inte med namnet så är det DNS, som inte fungerar som det skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

En liten kompletterande fråga. Är det bara på denna dator som du upplever problemet. Dvs det fungerar på övriga mobiler/datorer hemma?

Det är inte någon brandvägg som har fått spel? Testa och inaktivera brandväggen och se om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...