Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyckas inte uppdatera till windows 10


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har försökt ett tag nu att hitta en uppdatering från windows 8,1 till windows 10. Men det enda jag lyckas ladda ner är ett blått informationsfönster där de står 'meddela mej när det är klart'.

 

Hur får jag tag i en skarp nedladdningsfil innan chansen att ladda ner 10:an gratis går ut? Går jag in på Microsofts egna sidor så lyckas jag bara ladda ner detta meningslösa script. Och på andra ställen får jag trojanvarningar eller så ska dom ha 360 dollar för en exe-fil, lite väl magstarkt tycker jag.

 

Tacksam för svar

 

/Aurora

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har försökt ett tag nu att hitta en uppdatering från windows 8,1 till windows 10. Men det enda jag lyckas ladda ner är ett blått informationsfönster där de står 'meddela mej när det är klart'.

 

Hur får jag tag i en skarp nedladdningsfil innan chansen att ladda ner 10:an gratis går ut? Går jag in på Microsofts egna sidor så lyckas jag bara ladda ner detta meningslösa script. Och på andra ställen får jag trojanvarningar eller så ska dom ha 360 dollar för en exe-fil, lite väl magstarkt tycker jag.

 

Tacksam för svar

 

/Aurora

Försök detta:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Gå till ladda ner nu

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du behöver inte vara orolig!

 

Men om inte tipset från PerE ovan fungerar för dig; följ dessa instruktioner innan du gör uppgradering!

Det minimerar alla risker. Och det är Viktigt!

 

Om det inte händer något när du söker efter uppdateringar så kör verktyget istället http://www.microsoft...413f90afe6d3)()

 

Ta en backup innan du påbörjar en uppgradering och avinstallera eller stäng av antivirusprogrammet(!) och koppla ur alla externa enheter utom mus, tangentbord och bildskärm.

  • Jag kan inte nog poängtera vikten av att avinstallera antivirusprogrammet innan uppgraderingen!

Först när installationen är klar och kontroll efter ev. ytterliggare uppdateringar och omstart av datorn kan du aktivera eller ominstallera ditt Antivirusprogram och starta om.

 

Till sist ansluter du ev. skrivare och andra USB-enheter och kanske kör en Windows update igen med omstart.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...