Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkommande e-post med mig själv som avsändare...


Euro

Rekommendera Poster

Hej,

 

Den senaste tiden har jag fått en del e-post med min egna adress som avsändare. Det har stått typ "Hallå" i ämnesraden och sen en länk i själva e-posten. Jag har slängt dessa direkt och inte tänkt så mycket på det men nu kommer det upp ett e-postmeddelande med följande felmeddelande :

 

"Leveransen till följande mottagare eller grupper är försenad:

**** e-postadress borttagen ****

Ämne: Hallå

Det här meddelande har inte levererats än. Fler försök att leverera kommer att göras.

Servern kommer att försöka leverera meddelandet inom 1 dagar, 23 timmar och 21 minuter. Du meddelas om meddelandet inte har kunnat levereras inom den tiden."

 

 

Vad är det här får något? Är det något som försöker skicka vidare automatiskt från min e-post? Och vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

Men när jag nu gjorde en liten googling visade det sig att den redan finns åtkomlig på webben.

 

Har det varit problem med din e-postserver så att ett spam-mejl inte har kunnat läggas i din inkorg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

Jag är lite osäker på din fråga. Jag trodde detta var ett spam-mejl och det har hamnat i min inkorg. Det jag undrade lite om var att det hade mig själv som avsändare. Och att det även kommer upp att det inte har gått att skicka vidare. Tänkte om det var typ nåt som skickades vidare till alla mina kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Euro!

 

"Leveransen till följande mottagare eller grupper är försenad:"

Det mejlet är nog inget spam.

 

Det är ju bra om du hör med några kontakter för att se om de har märkt något konstigt mejl från dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Men det utgående mejlet är ju samma som det där konstiga som jag har fått med mig själv som avsändare. Länken verkar gå till någon "tjej-/kontaktsida" skulle jag gissa med tanke på namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Rubriken tyder på att det är ett automatgenererat mejl för att informera om problem på vägen. Sådana mejl brukar innehålla det ursprungliga mejlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Det är ju inte egentligen mejlet med felmeddelandet jag undrade över. Det var mest med för att jag undrade om det kunde vara så att mejl skickades från mig utan att jag vet om det.

Huvudfrågan var ju om varför jag får "spam-mejl" med mig själv som avsändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
 

Om någon loggat in på ditt mejlkonto bör du kunna se genom att logga in på webbmejlen och kolla i Skickat-mappen.

 

Spammare skickar ofta mejl med en falsk avsändaradress som är samma som mottagarens för då blir inte mejlen sorterade som spam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...