Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Postnord blir bara sämre


cybertears

Rekommendera Poster

3 paketet reklamerat på grund av att paketen var öppnade vid leverans och vissa saker fattades. Posten har varit dåliga förut men nu blir man mer mörkrädd av att folk öppnar ens paket. Vågar man ens skicka med postnord något mer när dom håller på såhär.

Leveranstiden på att få en vara är också väldigt irriterande. Jag har beställt mycket från både fyndiq och tradera på sista tiden och det brukar aldrig ta 3 veckor att få ett paket som är inom Sverige. Speciellt inte om man väntar på en leverans från fyndiq. 

 

Börjat skicka med schenker, lite dyrare, dock försäkrade och spårbara.

Men alla nätbutiker har inte schenker som val tyvärr :/

 

Vilka erfarenhet har du med posten och dess pakethantering? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittills föredragit att få mina saker via posten pga närhet till utlämningsställen och liknande. Den enda gången jag blivit av med prylar är från en musikaffär i Tyskland och fick höra från en god vän att det verkar vara satt i system då det verkar som att många blev av med paket från just den här musikbutiken. Pluspoäng till butiken som skickade nytt paket via ups.

 

Annars har jag bara positivt att säga om posten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man anmäler till Posten sådant som att försändelser inte kommer fram eller att paket blivit öppnade och innehåll försvunnit, så startar dom en intern utredning om det är flera anmälningar (behöver inte vara samma person) inom samma område. sådant kan ta tid och det är för att se om det går att hitta "vem" som utfört ev. brott och sedan om en sådan person kan lagföras, för det är ett brott att öppna försändelser eller att ta dessa.

 

Man skickar provförsändelser och spårar hela vägen, åtminstone var det så man arbetade förr när Posten var Posten, hur det är i dag vet jag inte säkert, men som sagt vid flera anmälningar brukar dom undersöka saken.

 

Sen är ju frågan om det skett inom Postens ansvarsområde, eller hur man överlämnat godset från butik att transporteras via Posten och sedan utlämningsstället (ifall det inte är utkörning), Postnord heter det väl.

 

Men det är ju klen tröst för den som är drabbad, men förhoppningsvis leder det till att det i framtiden fungerar bättre på just den rutten paketet tagit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart har man själv ett ansvar på vilket sätt man "slagit in" paket också.

 

Ja, dom startade en utredning på det och det är flera som har varit med om samma sak att paket är öppnade.

 

Läste även på aftonbladet om en tjej som skickade iväg en bok och när mottagaren öppna så låg där en plattång i paketet istället, även där startades en utredning.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Kom tre paket igår som Postnords utdelare försökte få in i brevlådan. Vilken tur att man var hemma. Han kunde väll tutat eller något.

 

postnord.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mitt utlämningsställe så har dom Bring-skåp. Tydligen så ska man mata in en kod eller liknande så öppnas en dörr och så tar man sitt paket där.

 

Någon som har erfarenhet av det? Fungerar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nix ej samma erfarenhet av detta Bring-skåp

Jag bor i lägenhet, men i just detta område där jag bor verkar PostNord vara medveten om att det är ett lugnt område, så ofta kan paket ligga utanför min lägenhetsdörr eller t.om. i bland att min granne mottagit detta och har tagit hand om dessa tills jag kommit hem.

 

Jag gör förövrigt samma sak mot mina grannar om det skulle uppstå att grannen inte är hemma. Brevbäraren eller den som kör den stora bussen med levereraspaket modell större ringer helt sonika på dörren.

Om detta är enligt reglerna? vet ej, men så länge vi är nöjda och dessutom är det samma personer som tidigare arbetat för Posten.

 

I övrigt måste jag bege mig till Coop Forum butiken för att hämta ut paket som är större än att rymmas i brevlådan, men detta var länge sedan jag behövt göra.

Det är lite som en lantbrevbärare brukar sköta saker och ting, vilket galler framförallt hos mina föräldrar som bor utanför stan på landet.

Kanske  fungerar annorlunda i storstäderna?

Finns en tillit till varandra där jag bor, dock inte sagt att det fungerar likadant över hela Östersund, men hos mig är det absolut inga problem.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Störst sannolikhet att en vara kommer fram hel enl min egna erfarenhet är via Schenker och DHL. Annars tror jag inte det är så stor skillnad mellan Posten/Postnord, Schenker och DHL.

Fördelen med Postnord är om avsändaren är ett företag och paketet är skickat som företagspaket så brukar det komma fram nästpåkommande dag förutsatt att det är en vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska också få något endera dagen...

 

 

post-13429-0-13247700-1469829387_thumb.png

 

Borde ramla ner i lådan på måndag, senast tisdag.

 

Vi får se...

 

Nä, brukar inte ha några problem, alla fyra transportörer brukar sköta sig rätt bra härute på landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt/mina små paket idag, så beställa på en fredag få paketen i handen på följande måndag, helt okej, och detta med Postnord och varubrev förvisso, men ändå.

En hyfsad utveckling, med tanke på att förr, så kunde en beställning över internet ta upp till 5 arbetsdagar.

 

Nej, jag har sällan några problem med något av dom företag som levererar prylar till mig, inte bara it/elektronic, gäller även större prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...