Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nätverk - hur göra?


Janfre

Rekommendera Poster

Det har säkert skrivits en hel del om detta( orkade inte leta bara..:-) ). Jag håller på att bygga upp mitt trådlösa nätverk hemma men lyckas av ngn anledning inte få in TV:n i det. Det är en Samsung UE46C6005. Har skaffat en D-Link DIR-860 som gör jobbet mer än väl. Kan koppla in surfplattor, familjens mobiler men TV:n går bara inte. Har skaffat trådlöst nätverkskort WIS12ABGNX och har testat otaliga ggr att ansluta men det vill sig inte. Jag är inte ngn guru på detta så tips uppskattas verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Du måste ju in i menyn på tv´n och leta upp för nätverk "trådlöst", för att kunna logga in på ditt trådlösa nätverk, kommer du så långt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för TV är det?

 

Har den ens Wifi-ac kort och stöd för det?

 

Ts skriver i sitt inlägg att det är denna TV:

Samsung UE46C6005

 

Samt att det är detta nätverkskort:

WIS12ABGNX

 

För det kortet står att det ska funka med

2010 C5000 and above2011
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ts skriver i sitt inlägg att det är denna TV:

 

Samt att det är detta nätverkskort:

 

För det kortet står att det ska funka med

Yes, alla grejer är kompatibla så det är det ingen fara med. Jag har gått in menyn på tvn och letat upp "trådlöst" och försökt ansluta. Där tar det stopp. Jag har gjort en koll och ser att nätverket fungerar. När jag ska ansluta tvn så står det på tvn att jag ska "trycka på PBC-knappen på en enhet med stöd för PBC(WBS) inom 120sekunder så ansluts tvn automatiskt. Trycker på WBS-knappen på baksidan på routern men inget händer..aaaarrrrrrrggh!!

Blir fan tokig snart.Vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt manualen för routern, sidan 42, så väljer man "None" för "Security Mode" under

"Wireless security mode".

 

Detta alltså bara för att testa om det då går att ansluta TV,n eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt manualen för routern, sidan 42, så väljer man "None" för "Security Mode" under

"Wireless security mode".

 

Detta alltså bara för att testa om det då går att ansluta TV,n eller ej.

Näeeeeeee, det verkar inte funka. Dessutom kopplades samtliga enheter ifrån nätverket. Hur gör jag nu för att dela ställa tillbaka nätverket på krypterat och dels koppla in allt igen....motlut nu tycks det!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då ändrar du från "None" till det "mode" som det var innan.

Och skriver in den nätverksnyckel, om den inte väljs automatiskt, som gällde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då ändrar du från "None" till det "mode" som det var innan.

Och skriver in den nätverksnyckel, om den inte väljs automatiskt, som gällde tidigare.

Har provat det ett antal ggr men det händer inget när jag trycker "Save settings". Tips emottages tacksamt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att nästa gång du går in i routerns inställningar så står det kvar på "None"?

Precis. Jag kan inte ändra. Alls. Lite störande faktiskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To run the security wizard, click on Setup  > Wireless Settings. Click

the Wireless Connection Setup Wizard button.

Enter a name for your wireless network (SSID), one for the 2.4GHz

frequency and another for the 5GHz frequency. Do not use personal

information as your SSID since users with wireless devices within

range of your router will be able to see this information.

Then select one of the following options:

Automatically: Select this option to automatically generate

the router’s network key and click Next.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och detta får mig att fundera på om strulet med TV,n kan bero på att det finns både 2,4 GHz och 5 GHz?

 

Om man stänger av 5 GHz-bandet, funkar det möjligen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och detta får mig att fundera på om strulet med TV,n kan bero på att det finns både 2,4 GHz och 5 GHz?

 

Om man stänger av 5 GHz-bandet, funkar det möjligen då?

Hmm, bra fråga .Jag kollar det och återkommer! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir bara bättre, eftersom allt strul med att lägga tillbaka krypteringen gjorde att jag gjorde en fabriksåterställning av routern så har ju alla inställningar försvunnit. Dessutom finns inte min router kopplad mot mitt existerande D-Link konto som jag har för att kunna ändra ev inställningar på routern. Jeeez.....

Det går inte bra just nu. Har du förslag på vad jag bör göra? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trodde jag ju att det var. Icke då. "Servern på 192.168.0.1 svarar inte".  Har provat sedan igår kväll....:-/

 

Vad ger kommandot ipconfig (i kommandotolken) för resultat ang. default gateway?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...