Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac OS eller Linux?


Sture888

Rekommendera Poster

De som testat Linux har väl princip testat Mac OS? Allt går så kvickt och rasslar inte?

För de som surfar på nätet och e-postar som gör enkla saker så är det väl inte nödvändigt att skaffa en Mac då det räcker att installera Linux?

 

Jag testade Linux för drygt tio år sen och då funkade allt redan smidigt. Internet funkade, Firefox fanns redan. Alla enheter funkade. Tyvärr pajade Linuxdatorn.

 

Linux hade en bättre drivrutin till ljudkortet så man trodde att de var en dyrt ljudkort. I Windows blev det störningar men inga störningar i Linux.

 

 

Vill du uppleva Mac OS testa Linux eller?

Du kommer tro att du har köpt en sprillans ny dator och allt är så tyst och lugnt. Hårddisken står nästan still och dessutom har ett mjukt suum-ljud nästan identisk som fläkten som knappast hörs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som testat Linux har väl princip testat Mac OS?

I princip? Jag har testat både Linux och OSX. Stor skillnad påstår jag.

 

Allt går så kvickt och rasslar inte?

Nja, allt för klen hårdvara medför "rassel".

 

För de som surfar på nätet och e-postar som gör enkla saker så är det väl inte nödvändigt att skaffa en Mac då det räcker att installera Linux?

Sant!

 

Vill du uppleva Mac OS testa Linux eller?

Nja, utseendemässigt, redan från början, så är väl elementary mest lik skrivbordet hos en Mac.

 

Mest anpassad för Windowsanvändare är, påstår jag, Linux Mint vilket för övrigt toppar listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört linux hemma sedan 1998 och testade kalyway osx86 för några år sedan på en PC. Men lessnade.

Var alltför van vid att ha ett antal skrivbord i KDE.

Tyckte skrivborden fungerade sämre i osx.  Eller kanske bara SBS !

Så det rullar på hemma med just nu en Linux Mint release.

Innan dess en Arne Exton Mandriva release.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...