Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reklam när Google fått mobilnummer som "säkerhet" för gmail?


jannejanne

Rekommendera Poster

Det bara dråsar in reklam på en väns mobil.

Kan det ha att göra med att hon lämnade ut sitt mobilnummer till Google som "säkerhet" ifall hon skulle glömma inloggningen till gmail på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med tvåstegsverifiering med mobilnummer för Gmail för flera år sen och jag har inte fått in någon reklam till mobilen. Det är nog troligare att hon har installerat någon olämplig app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bara dråsar in reklam på en väns mobil.

Kan det ha att göra med att hon lämnade ut sitt mobilnummer till Google som "säkerhet" ifall hon skulle glömma inloggningen till gmail på datorn?

 

Via SMS eller e-post?

 

Att "lämna ut" ett mobilnummer skulle kunna ge oönskade SMS, på den enheten. Teoretiskt men knappast troligt.

Jag har också använt tvåstegsverifiering en längre tid (vilket kan vara nog så irriterande) men inte fått någon reklam för det.

 

Tillägg:

Om jag skulle skriva ut mitt mobilnummer här på eforum skulle jag riskera att få konstiga SMS, eller dito telefonsamtal, men knappast reklam till min e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamen kommer som SMS till mobilen. Men av de svar jag fått ovan (tackar) så är det troligen inte Google utan nån app som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...