Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epostprogram Windows live mail i w10


hup151_t

Rekommendera Poster

Tänkte flytta över ett konto från laptopen till den stationära. Kontot är hos Telia. Fyllde i rutorna med exakt samma uppgifter som finns i laptopen t ex port ut 465 och port in 110. Med detta finns alltså eposten på bägge maskinerna tills vidare. Nu blev det bara så att jag kan enbart skicka och får felmeddelande på "inposten" med FEL ID 0x800CCC0F. Kan det vara olika portar beroende på dator? Skicka har gått bra med porten 465. Vilka andra portnummer kan vara tänkbara??? Hoppas jag skrivit på rätt ämne - hittade inget för epostprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Jag har för mig att du kan få problem om du blandar POP3 och IMAP konfigurering på olika datorer. Testa att konfigurera så att du använder IMAP på alla de datorer du önskar använda din Telia-epost med.

 

Kontoinställningar du ska använda beskrivs på Telia supportsida:

http://www.telia.se/privat/support/info/kom-igang-med-epost-i-datorn?p=epost-i-datorn

 

Saxat från den sidan:

 

 

 

Inställningar

För att lägga till en e-postadress från Telia manuellt i ditt e-postprogram (t.ex. Microsoft Outlook) behöver du nedanstående uppgifter. Starta upp ditt e-postprogram på datorn och fyll i uppgifterna för att lägga till ett konto.

Användarnamn: din e-postadress
Lösenord: lösenordet i din värdehandling (Se dina bekräftelser inloggad på Mina Sidor)
Inkommande server: mailin.telia.com
POP3-port: 110 eller 995
IMAP-port: 143 eller 993
Utgående smtp-server: mailout.telia.com
Smtp-port: 465 med SSL
Smtp-autentisering: På

Använd POP3 om du vill spara dina mail lokalt på endast en dator och IMAP om du vill kunna läsa dina mail på flera enheter.

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte flytta över ett konto från laptopen till den stationära. Kontot är hos Telia. Fyllde i rutorna med exakt samma uppgifter som finns i laptopen t ex port ut 465 och port in 110. Med detta finns alltså eposten på bägge maskinerna tills vidare. Nu blev det bara så att jag kan enbart skicka och får felmeddelande på "inposten" med FEL ID 0x800CCC0F. Kan det vara olika portar beroende på dator? Skicka har gått bra med porten 465. Vilka andra portnummer kan vara tänkbara??? Hoppas jag skrivit på rätt ämne - hittade inget för epostprogram.

0x800CCC0F har flera orsaker, se fellistan på sidan https://support.microsoft.com/en-us/kb/813514 (gör inte åtgärderna där eftersom de är för ett annat mejlprogram. Står det med något felmeddelande också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Nej inget annat felmeddelande. Min tanke var att det bara skulle vara att prova "flytta" epostadressen med identiska data vad gäller portar etc från laptopen till den stationära men uppenbarligen beter de sig olika. IMAP vet jag inte hur man gör men jag gör nu ingen förändring utan har en teliaadress på vardera. Vidare har jag av tvång en live.se-adress och en gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...