Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Störande reklam


DePhaz

Rekommendera Poster

OK, nu ska jag våga mig på fräckheten att klaga lite på E-forumet. Känns nästan som att "svära i kyrkan" (det är bara ett uttryck) men i alla fall. Det fanns en tråd i ämnet "Reklammmmm" men den var från 2014 och eftersom jag inte ville kidnappa den så startar jag en ny tråd. 

 

I vart fall är det så att jag tycker jag att all reklam här på E-forum är ett störande inslag. Speciellt eftersom jag sitter med en äldre dator som inte arbetar med blixtens hastighet. E-forum blir helt enkelt segt. Ja, det är sant att forumet måste finansieras och det får gärna ske genom reklam men det måste ju kunna ordnas på ett smidigare sätt. 

 

Den reklam som är speciellt störande är den stora bannern högst upp på sidan som tar tid att ladda och de budskap som  smyger sig in i själva forumtrådarna dvs mellan inläggen, och som gör trådarna svåra att överblicka. Det har hänt att jag missat inlägg av bara farten. Pop up rutor förekommer men dem ser jag som ett mindre problem. 

 

Är inte nybörjare på forum, jag är med i ett gäng olika, både svenska och utländska men av dess är E-forum de som har sämst reklam hantering. Gå exempelvis in på Sweclockers och titta hur de har löst sin reklam. Har inga problem där men här är det en annan historia. Och då har jag bara nämnt hur E-forum fungerar på datorn, på den gamla telefonen är sidan (mobilversionen) allt annat än ett nöje att använda. 

 

För att sammanfatta det ovan nämnda så formulerar jag mig så här: På IDG:s E-forum verkar reklamen prioriterad. Det är ibland "svårt att se skogen bara för alla träd" och har man inte en modern utrustning med med prestanda i toppklass så kan sidan vara mycket svår att använda. Detta inlägg kommer jag säkerligen att få en hel del kritik för men det får jag leva med. Jag har i alla fall uttryckt min ärliga mening. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar bl.a om pengar som vanligt, och att forumet tyvärr inte är prioriterat av idg.se, som det borde vara.

 

En lösning är att använda tillägget Adblock Plus som också finns som lösning i tråden du tittade i.

Då slipper du det mesta av reklamen direkt.

 

Många här på forumet som använder det tillägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja inte är det något särskilt stort problem med AdBlock Plus, tvärtom skulle jag vilja säga - att programmet trots allt sållar bort det mesta i den vägen gör väl att man kör lite säkrare än utan, väl?

 

Och som en ren bonus går ju surfningen på t.o.m alla sidors värsta sajt i tröghet - Expressen som ett tåg...varför man nu skall dit och stöka...

Mvh :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst George M

Om ren text är det viktigaste så använd då Lynx browser!

Den använder jag a l l t i d på eforum. Då behövs varken

'AdBlock Plus' eller 'AdBlock Minus'. Garanterat bild- och

reklamfritt med Lynx. Som bonus med Lynx: Blixtsnabba sid-

laddningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån länkarna du hänvisar till, håller inte med om att Adblock läcker något, inte hos mig i alla fall, har aldrig gjort det, inte i någon maskin.

Så jag tycker fortfarande den väl håller måttet fortfarande.

Jo, AdBlockPlus har alltid gjort jobbet, även för mig.

Tanken med mitt inlägg var att tipsa om alternativa blockerare.

Sedan jag bytte till ABE har problemen som jag skriver om i inlägg #8 (i den andra tråden) upphört helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...