Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm till Lenovo strular


henlin08

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar Lenovo Thinkpad E530 Edge som jag haft i ca två år. För några månader sedan åkte datorn i golvet av misstag och lcd-displayen gick sönder. Datorn funkade i övrigt lika bra som tidigare. Jag hittade via en firma i England en ny LCD-display som skulle matcha den gamla.

När jag väl skulle starta upp datorn igen så var datorn enormt seg och hängde sig hela tiden.

Efter att ha googlat runt efter en lösning testade jag att avinstallera bildskärmen och dess drivrutin, och vips funkar datorn i princip felfritt :)

Tyvärr va glädjen kortvarig då bildskärmen återigen installerades och problemen dök upp igen. Detta har jag testat flera gånger med samma resultat som följd.

Min fråga är hur jag kan få en permanent lösning på problemet?

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, 64-bit. Tyvärr verkar det inte ge det resultat jag vill. 

 

Kollade i enhetshanteraren. Nu ligger bildskärmen installerad igen och drivrutinen är en "Allmän PnP.bildskärm" driver.

 

En sak som jag märkt är att något som heter Intel SBA inte funkar som det ska, har något att göra med Lenovo small business solutions att göra. Kan det vara en ledtråd till lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Allmän PnP.bildskärm" är den grundläggande bildskärmsdrivrutin som ingår i Windows. Det måste finnas en drivrutin för att Windows ska kunna skicka ut något till bildskärmen över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så långt är jag med. Frågan är vilken drivrutin jag ska använda för bildskärmen så det blir rätt?

 

När jag avinstallerade den drivrutin som fanns tidigare fungerade datorn betydligt bättre än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...