Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa Windows grafikprogram


WildBill

Rekommendera Poster

Som fungerar under Wine i Linux mint 17.2. Någon som har erfarenhet så skulle jag vara mycket tacksam ! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fungerar under Wine i Linux mint 17.2. Någon som har erfarenhet så skulle jag vara mycket tacksam ! :D

Vad är ett grafikprogram? Det hade varit på plats med en lite mer utförlig beskrivning av vad det är för program du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay sorry. Gillade Paint.NET när jag körde Windows. Men de kräver Win 7.1. Alltså jag vill ha ett lätt men ändå ganska kraftfullt bildbehandlingsprogram. IrfanView fungerade tyvärr inte :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men jag har aldrig i mitt liv sett en så konstig site. Var finns DOWNLOAD till alla program ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Du får gå in på länken för resp. program och titta där efter knappen "Try today" alternativt leta rätt på programtillverkarens hemsida och där söka reda på produkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IrfanView fungerar utmärkt i Linux Mint 17.2 MATE 32-bit men även om det programmet är väldigt bra räknas det kanske inte riktigt som

 

ganska kraftfullt bildbehandlingsprogram

 

Gimp, som redan tipsats om, är nog väldigt bra även om det går bort för egen del. (Har inte orkat sätta mig in i hur det fungerar)

 

Enklare redigeringar gör jag med Shutter som i huvudsak är ett "print-screen-verktyg".

 

Via PlayOnLinux ska det ju gå att installera ett flertal kända Windows-program för ändamålet.

 

post-52940-0-86878000-1438180070_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför Windowsprogram till Linux? Det finns många bra grafikprogram till linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja GIMP men det är ju så ohyggligt svårt att sätta sig in i. Vill ha ett program där jag lätt kan beskära, förstora upp lite, lägga på skärpa mm mm........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför Windowsprogram till Linux? Det finns många bra grafikprogram till Linux.

Kan jag få tips på ett och säg inte GIMP. Det är grymt bra men man måste ju vara något över det vanliga för att förstå programmet. Photoshop är också komplicerat men där kan man ändå göra det man vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinta verkar trevligt.

Synd bara att det inte går att skriva ut direkt från programmet.'

 

Men har istället snabba redigeringar såsom Lasso, trollspö, beskärning, förstoring, kloning och skärpa med mycket mer. Snabbt att redigera istället för att dra igång GIMP och bli gråhårig för mindre :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nä, nu avinstallerades även Pinta :angry:

Förutom avsaknaden av utskrift hittade jag inte hur man kunde ändra storleken på en redan gjord markering.

Får bli IrfanView fortsättningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...