Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strul med streaming av ljud från dator till stereo (Bluetooth)


PoisonIvy

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en kompaktstereo (Philips BTM2280) som har bluetooth. Har under ett halvår utan problem kunnat streama musik från t ex YouTube via min bärbara dators bluetooth.

 

När jag idag skulle lyssna på musik på YouTube och som vanligt kopplade upp stereon mot datorn, slogs jag av att ljudet från stereon var väldigt lågt - fick höja stereons volym avsevärt för att kunna höra något. Basljudet var också som bortblåst.

 

Klickade på ljud-ikonen på datorns aktivitetsfält och såg att jag plötsligt hade två ikoner med "volymstaplar". En med en högtalarikon (som jag haft tidigare) och en med en hörlursikon (har ej sett denna tidigare - har aldrig hörlurar inkopplade i datorn). Ljudet till stereon verkar av någon anledning nu vara kopplat till hörlursikonen. Även om ljudet i datorn ställs på max blir ljudet till stereon väldigt lågt och basen hörs inte. Slår jag av stereon försvinner hörlursikonen.

 

Även ljudet i datorns egna högtalare har sänkts markant - vid inställd maxvolym (på kvarvarande volymstapeln med högtalarikonen) är ljudet mycket lågt till skillnad mot vad det varit tidigare.

 

Vad sjutton kan ha hänt med ljudet/inställningarna i datorn? Jag har inte gjort någonting under några menyer.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att gå in i egenskaper och markera bluetooth-enheten och avinstallera den.

Starta om datorn och den installeras om igen automatiskt.

Kan fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...