Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Första Windows versionen


MariaE

Rekommendera Poster

På denna sida och länkar till den hittade jag den första Windows versionen. Men jag nöjer mej med att ladda ner Windows 98. Jag letade efter CD-skivan men den är tydligen försvunnen. 

 

Windows 98 kan man använda till att läsa dåliga disketter med i dosläge. Se till att inte Windows körs skriv mem. Det ska inte stå win där. Hoppas det funkar med USB-diskettenheter. Man kan också använda det till att spela gamla spel.  

 

Men Windows 98 kräver dos.   Jag hittade t.o.m Windows 3.1, 2.11

 

 

Windows 98 kan man också använda om man har laddat ner en felaktig version av Linux och vill ha bort allt på datorn. Oallokerat utrymme står det om man kör Fdisk då.

 

Kom bara ihåg att kopiera alla era filer först! När man har bytt filsystem kan nog inget dataräddningsföretag rädda filerna...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att det inte behövs någon separat version av dos till Windows 98, det är helt inbyggt, och att laddar du hem en sådan version, måste du ändå ha en fungerande produktnyckel.

 

Vilken 98 version tänkte du ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är medveten om att det inte behövs någon separat version av dos till Windows 98, det är helt inbyggt, och att laddar du hem en sådan version, måste du ändå ha en fungerande produktnyckel.

 

Vilken 98 version tänkte du ladda ner?

Windows 98 Scond Edition. Det stod ju där vilket nummer man ska skriva in... Jag har dock inte testat det ännu. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken i ditt första inlägg har tagits bort, MariaE. Detta för att det inte är tillåtet att länka till piratversioner av program i Eforum.

//eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

Det är piratversioner eftersom Microsoft inte har gett den webbplatsen tillåtelse att distribuera Windows.

 

Jag låser tråden.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...