Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med program


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Kan vara fel forum/tråd ....

 

Så här, jag har tidigare använt Corel paint shop photo pro x 3 - som egentligen var för avancerat för mig, men SÅ BRA!

 

Hur som, nu ny dator och utgånget program - gick in på deras sida och hittade först:

 

http://www.paintshoppro.com/en/products/photoimpact/

 

Blev glad och tänkte att det var "småpengar" i sammanhanget. Men då jag kontaktade deras chatt - så visade det sig att den inte var kompatibel med 8,1 mitt nuv. system

 

Utan dom rekommenderade denna:

 

http://www.paintshoppro.com/en/products/paintshop-pro/

 

Finns det någon motsvarighet på marknaden som är lika "lätt" men ändå "komplicerat" avancerad till lägre pris? Eller går den version som dom rekommenderade att hitta billigare?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med vissa program kan man få riktigt bra erbjudande om man laddar testversionen och låter tiden gå ut. Först ett bra pris några dager efter det gått ut och sedan eventuellt ett bättre pris några dagar senare. Så har jag köpt Jriver media center, 20% rabatt, och Bitdefender internet security, 60-70% rabatt. När det gäller bildbehandling har jag använt photoshop elements och lightroom i några år.

Ifall du tänkt köpa ny kamera så får du photoshop och lightroom CC i ett år när du köper en canon 70D, 7D mkII, 6D eller 5D s. Du får även en wacom ritplatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade just in adobe.se och nu har de specialpris på elements 13 för 586kr fullversion och nedladdning fram till 6 Juli så vänta inte för länge. Du har säkert ett bibliotek i närheten och till adobes program finns tonvis med böcker. Scott Kelby har en bokserie "för digitalfotografer" där han snarare berättar hur du ska göra istället för att förklara själva funktionen. Eftersom elements versionerna är ganska lika i grunden behöver du inte boken för version 13 utan nr 10 går minst lika bra.

 

Elements har även redigeringslägen för "nybörjare"

 

http://www.adobe.com/se/products/photoshop-elements.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag håller med Hankki; Adobe Photoshop Elements 13 är väldigt kraftfullt trots att det saknar vissa funktioner som återfinns i storebror Adobe Photoshop, men till det priset är det svårt att hitta ett bättre.

 

Och böckerna (finns ofta som e-bok också) av Scott Kelby (läst flera av dom för olika typer av program) är mycket bra. Brukar kunna ingå övningsexempel också. Dessutom finns det många gratisguider på nätet samt Youtube, för att inte tala om Adobes svenska sajt med tips & trix.

 

Se också testen som Tom's Hardware gjort: Best PC and Mac Photo Editing Programs där dom valt ut bästa program i varje kategori: bl.a. Adobe Photoshop Elements 13 - Best Consumer Photo Editing Software.

Man kan läsa fullständiga testen för varje program dom valt ut (5st.) inkl. en gratisvariant.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...